”Pappa kom hem, för jag längtar efter dig…”

02 mars 2009 kl. 21:58 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 6 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Ikväll har dottern inte kunnat somna. Vi läste saga och släckte lampan vid 20 och jag gick ut, som vi brukar. Efter ca 15 min hör jag hur hon börjar gråta där inne i sängen (jag trodde hon hade somnat) Går in till henne och frågar vad det är, hon säger då att hon tänker på pappa och vill att han ska komma hem för hon längtar så efter honom. Frågar vad det är hon tänker och hon säger att hon tänker på allt roligt de har gjort idag. Att pappa skulle köpa en Charlton sak till bebisen och en sak till henne, att pappa dansade konstigt m.m 😀 Säger också att hon älskar honom, poängterar att hon älskar mig också men hon vill att alla tre ska vara hemma. När jag har försökt allt bestämmer jag efter två timmar, alltså när klockan är 22 att hon får ringa till honom och säga godnatt en gång till (hon pratade med honom tidigare under kvällen som hon alltid brukar göra när han jobbar kvällen) Jag tror det hjälpte en hel del för sedan har hon varit tyst och nu sover hon (en halvtimma senare) 

Jag tror kanske att jag vet anledningen till varför hon tänkte på honom lite extra, hon har nämligen pratat om det en hel del nu på kvällen. Niklas släppte av mig och Filippa hos svärföräldrarna när han åkte till jobbet för vi skulle låna deras bil för att kunna åka in till stan. Filippa ville inte åka direkt så vi gick in och satte oss. Rätt som det är ringer Niklas till svärmor och säger att han har kört av vägen och sitter fast i diket. Svärfar får slänga sig i bilen och åka dit. Allt gick ju bra både med Niklas och bilen, men Filippa har inte kunnat släppa det där riktigt. Hon är ju alltid så bekymrad över en. Tänk när hon sover borta hos tex farmor och farfar och vi ska ut så funderar hon mycket över hur vi tar oss hem, vill att vi alltid ringer och säger godnatt m.m. Ja hon har väl fått det där efter oss, både jag och Niklas är nog ganska oroliga och bekymrade när det gäller den närmaste familjen.

Själv kommer jag garanterat ligga vaken inatt tills jag vet att Niklas har kommit hem välbehållen. Tycker inte om den vägen han kör till och från jobbet, över skogen på små vägar där det springer en massa rådjur och älgar. Nu är det ju dessutom väldigt halkigt och mycket snö som gör det ännu värre på vägarna!

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Usch då!! Vad skönt att det gick bra med båda men framförallt Niklas. Förstår Filippas oro, vem skulle inte vara det!!!
    Och att hon fått sitt stora hjärta av guld från sina föräldrar är helt självklart tycker jag 🙂

  2. Vad gullig hon är och så mån om allt och alla 🙂
    Vilken tur att gick bra så att hon kom upp ur diket igen då.
    Jag förstår er oro och hur det än är så känns det ju alltid bäst och säkrast när alla är hemma.
    Hoppas ni båda kunnat sova någotlunda sen då.
    Kra kram!

  3. Åhh…va go hon är gumman!

  4. Sv: Ja, jag är ju social av mig och tycker det är kul att träffa nya männiksor plus att detta också känns kul just för att man lever i liknande situationer med värken och sådär.

    Tack, jag mår okej idag och har sovit gott också, fram tills morgonen i alla fall.
    Hur är det själv idag då? Nåt piggare?
    Hoppas ni får en bra dag vännen!
    Kramar!

  5. Skruttan då, det där värmer en faders hjärta:)
    Nja lite bättre..men inte bra.
    Men MÅSTE till jobbet imorrn så det blir väl till o proppa i sig tabletter.:(
    Vad glad jag blir när du uppskattar mina kommentarer:)
    Jag kan bara säga att det är samma för mej när det gäller dig & jag är så glad över att jag lärt känna dej du go’a människa!

    Stor Kram

  6. Sv: Tack Terese! Jadå, jag har haft en jättebra dag 🙂 Det var så kul så 🙂 Hur är det med dig då? Hoppas du också haft en bra dag gumman!
    Kram på dej!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

