Ja må han leva!

22 februari 2009 kl. 12:33 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 8 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Idag är det gubbens födelsedag (och även min pappas). Jag och Filippa steg upp, slog in paketet och gjorde frukost. Sedan gick vi ner och ”väckte” honom med fin sång och frukost på sängen. I paketet låg det ett par nya träningsbyxor, kändes så fjuttigt med bara ett paket. Men han har ju faktiskt fått Thåström biljetterna också 🙂

Nu har vi bakat en kaka, som jag inte riktigt vet hur den blev. Kakan som vi gjorde igår blev lite för torr, men vad fasikten jag är ingen höjdare på att baka och dessutom igår var ju Filippa med och gjorde det mesta av kakan så då ska det inte heller vara perfekt. Filippa gjorde även en enkel tårta förut som vi ska bjuda gästerna på, en kompis till henne kom som också fick hjälpa till….Niklas fick vara den som stod och hjälpte dom. Jag har himla svårt att bara stå och titta utan att vara där och hjälpa till. Vill gärna rätta till så att det blir perfekt…hmmm…han fick stoppa mig flera gånger 😳

Nu ska jag gå in i duschen, sedan laga mat och vid 16 kommer gästerna!

En födelsedagspuss

Far och dotter

Roligt att baka tårta!

Varannan ska det vara...

Nu är tårtan klar!

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Fina bildr och tårtan ser mumsig ut 😉
    Ha nu en jätte bra dag!
    Förresten…Tack, jag mår bättre nu efter en hemsk helg! Därför har jag inte varit så aktiv här, dina kommentarer värmer alltid vännen!
    KRAMAR!

  2. Mmm mums vad god tårtan ser ut 😛
    *snålsaften rinner*

    Hoppas att gubben din får en bra dag, kan tro att ni har huset fyllt av gäster nu:)

    Själva kämpar vi på med Flisans rum, vi har nyss varit på Ikea, hon hade lite sparade pengar som hon fick köpa något till rummet för..
    Så det ska vi pyssla med nu..

    Kram Kram

  3. Kul att förgylla söndagen med lite firande:) Tårtan såg god ut!

  4. Sv: Jamen precis 🙂 Jag ska ta det senare tror jag.
    Hoppas gårdagen blev lyckad och att den inte tog alltför mycket krafter av dig?
    Ha en bra dag min vän!
    Kram kram!

  5. Du har en utmärkelse att hämta hos mej!
    Puss Puss

  6. Nej, det var lite klurigt men jag gillar ju sånt 🙂
    Hur mår du? Jag hoppas såklart att det är ok med dig också!
    Du är ju en av dem som jag syftar på längre ner i min blogg! Du är ju också precis som Linda en underbar människa som jag ser som en bra vän fast att vi inte träffats i verkligeheten och visst är det kul hur man kan hitta varandra såhär som vi gjort? Känner du och Linda varandra väl förresten, har ni träffats och så menar jag?Ni är kanske kompisar sen länge? Det är ju lite slumpat som annars som det har blivit mellan oss tre eller hur?:)
    Ha nu en bra dag min vän!
    Många kramar!

  7. Men darling!
    Vart har du tagit vägen??
    I miss you:(
    Hoppas allt är bra med er.
    Kram Kram

  8. Den tårtan ser god ut 🙂

    fin blogg du har

    // Lisbeth


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

