”Hälgen”

20 februari 2009 kl. 09:16 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2 | 6 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Ja nu är det helg, för Niklas del började helgen lite tidigare. Han kom nämligen hem vid 21.30 igår, annars kommer han hem vid ett på natten när han jobbar kvällen och idag är han ledig. Den här helgen har vi fullbokat. Idag ska vi handla lite inför kalaset på söndag, sedan till stan och hämta Thåström biljetter som Niklas får i present av mig. Springa in på Change för att köpa amningsbehå, ringde till dom och de har kupor ända upp till J där. Perfekt för mig, dessutom hade de kampanj nu, köp två betala för en! Sedan efter all handling ska vi åka till ett par kompisar som fick en liten lillasyster till My för en månad sedan, har inte varit där än och sett bebisen eftersom vi har varit sjuka en del. Men idag gör vi ett nytt försök eftersom Filippa inte blivit sämre av sin förkylning.

Imorgon bjuder dagen på att städa lite mer härhemma, ska skura golven. Ta toaletterna och speglarna, sedan är all städning klar. Ska också hinna med att baka tänkte jag, två sorters kakor i alla fall. På em ska vi sedan till min svägerska som fyllt år. Vet inte hur det blir om mina föräldrar kommer också så vi gratulerar alla samtidigt (svägerskan, pappa, Niklas och storebror)  På söndag då, fyller ju Niklas 24 😉 Då kommer i alla fall hans föräldrar, syster, systerson, mormor och morfar. Vi tänkte att Filippa skulle få baka en enkel tårta och bjuda alla på.

Har hört att Niklas ljuger ihop på sitt jobb att han är himla hållen härhemma av sin fru, det var en arbetskamrat som till och med hade frågat en annan arbetskamrat (Ekberg…) om det stämde och denna säger JA (Ekberg, du vet vad du har att vänta dig när du håller med gubben…) Det roliga är att den här arbetskamraten som frågade detta är själv väldigt hållen hemma. Men man kan ju inte säga att Niklas är värst hållen, det vet ju ALLA som känner oss. Han får gå ut när han vill, han får dricka öl när han vill, han får titta på fotboll på teve i princip när han vill utan att hans fru blir sur alls. Gubben har det nästan för bra tycker jag. Att han får gå på Thåström på Nöjesfabriken den 4 april, fem dagar efter det att bebisen kommer med snitt säger väl väldigt mycket om hur jag är. Eller? 😉 Fast en sak har jag däremot bestämt att det kanske inte är så lämpligt att han åker dit och dricker öl (även om det givetvis hade varit trevligare för han att få göra) eftersom jag inte alls vet hur jag kommer må efter snittet. Det är ju ändå en ganska stor operation och man kan ha ont  i en vecka efteråt. Nu gick det himla bra efter snittet med Filippa, men det behöver ju inte betyda att det blir detsamma den här gången.

Ja det var våran helg det, vad ska ni hitta på under helgen?

En liten prinsessa, de här kläderna har kommit fram igen 🙂

Sover så sött, tänk att man ska få snosa på en sån här liten bebis igen....

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ingen öl!! Va faan! 😉

    Visst är Ekberg dum. Det har jag ju försökt förklara…

    Såg att DU planera att städa i morgon, vilken tur att det är Fotboll på Tv just då. 😉

  2. Ojdå, full rulle här!
    Värst med födelsedagar ni har, trevligt men dyrt 😉
    Jag tycker då minsann att din kille( får ju bli just det ordet med tanke på åldern!)har det bra och att han får vara utan öl den där gången är minsann inte mer än rätt då du nyligen fått ligga på sjukan med ett ett stort snitt! 🙂 Hur många dagar räknar dem med att du får vara kvar? Vet ju såklart att det beror på mycket men vad brukar dem säga om det idag?
    Vad skönt att lilltjejen är pigg då, kul att hälsa på en liten!
    Vilka söta bilder! Jag förstår verkligen att du längtar, finns det nåt mysigare än bebisar?!
    Jag hoppas det blir en bra helg för dig och din familj! Ta det lugnt vet jag!
    Kramar!

  3. 24?? var det önsketänkande från Niklas sida det eller? *haha*

  4. Hej gumman!
    Hur mår du nu?
    Du låter gladare i detta inlägg tycker jag.
    Haha ja jag tycker du är himlans snäll som låter honom gå på Thåström så tätt inpå snittet…han har det nästan För bra..hihi

    Nä det är ju så det ska vara, man måste få göra saker på egen hand också..annars funkar det inte i längden.
    Jag hade en kille tidigare som i princip frågade ut mig vad jag ahde gjort när jag kom från affären, det hade ju tagit sån tid:(
    Nää usch, det var en jobbig tid.
    Bättre är det nu!
    Jag & Johan er varann också utrymme att kunna göra saker på egen hand.

    Ta nu hand om dig i helgen..å städa inte ihjäl dig.
    Strax ska jag gå ut & gå å sen åka & leka med en ettåring:)
    Im loooonging;)

    Kram!

  5. Du har blivit utmanad hos mej!

  6. Får väl gratulera den unge Niklas då, haha
    Kan lova att jag kommer tvinga mig upp på snos när eran bäbis har kommit!!! Hoppas att jag är hemma då bara =)
    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

