Svacka

18 februari 2009 kl. 23:16 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Svackan fortsätter och därför har jag ingen ork eller koncentration alls till att blogga (eller läsa bloggar, så förlåt mig mina bloggvänner om jag inte kommenterat hos er) Känns som man faller allt djupare ner till botten….Försöker skingra tankarna med att göra saker så igår städade jag, men fick fruktansvärt ont av min foglossning (värk och sprängningar i ljumskar, underliv samt i höfter och skinkor) och mycket sammandragningar. Kunde knappt gå eller stå på benen igår kväll och samtidigt var inte dottern på humör alls. Tror jag vet varför idag, hon har nämligen blivit förkyld igen. Näsan rinner i ett på henne så hon är där och snyter sig alldeles röd runt näsa och mun. Fick ringa till svärmor imorse (tur att de alltid är vakna och oftast brukar köra kusin H till skolan på morgonen) och fråga om de kunde köra Filippa till dagis, hade så ont och Niklas ville jag inte väcka eftersom han jobbar till natten och behöver sova. När Niklas skulle åka iväg och jobba igen sedan fick Filippa komma hem till svärföräldrarna så jag kunde vila och ta det lugnt, men jag valde att följa med dit jag också. Kunde ju lika gärna ligga i deras soffa som här. Dessutom får jag sådan ångest, krypningar i kroppen när jag är ensam och inte sysselsätter mig med något.

Så länge jag ligger still så går det bra med foglossningen och sammandragningarna, men så fort jag byter ställning (vilket är ett stort projekt i sig) så gör det skitont i fogarna och magen blir hård som en sten. Samma när jag reser mig upp och går lite. Detta gör ju att jag inte sover alls bra på nätterna, vaknar varje timma i princip. Dessutom sover jag mycket sämre när jag har mer ångest och är mer deprimerad….Också tar man även ökad fibrovärk på allt detta och ständig huvudvärk så är det kanske inte konstigt att livet känns riktigt surt just nu (och nej, att tänka positivt nu funkar inte alls. Nog f*n försvinner inte värken eller ens blir bättre för det…)

Åh vad jag vill att det ska bli 30 mars nu!!!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Men vännen då! Fy vad du har det kämpigt!
    Ja, jag vet egentligen inte vad jag ska säga men jag lider med dig ska du veta och jag önskar bara att du hade fått må bättre!
    Och ska nu Flippa bli sjuk igen? Tur att dina svärföärldrar hjälper er, tycker också det är vettigt att du inte är ensam så mycket när du nu mår som du mår. Lite sällskap är aldrig fel.
    En massa kraaamar!

  2. Men fyane mig, så tufft du har det! Skönt att du får avlastning av svärföräldrarna iaf.

    Vill du ha sällskap eller hitta på något så är det bara att hojta, jag är ju -tyvärr- hemma fortfarande mest hela tiden. Kan komma med en termos kaffe, bullpåse och babbla bort en stund. 🙂

  3. När man läser om hur du har det så borde en annan inte klaga över sin egen värk nog tusan gör man det ändå. Hoppas att tiden går fortare för din skull *kram*

  4. Sv: Du är ju precis lika bra på att komma med fina ord och visst värmer dem för mig också! Jag kan alltså bara hålla med dig 🙂
    Det betyder kanske att det blir en flicka då?! Så spännande! Det är ju bara till att vänta och vänta…!
    Ja, jag tar det bara lugnt om dagarna nu, orkar minsann inget annat men tyvärr gör inte det att jag blivit bättre det resulterar ju bara i att jag nu är såå uttråkad! Hehe! Men skam den som ger sig 😉
    Är du nåt piggare idag? Och Filippa är väl inte sämre hoppas jag?
    Hoppas ni får en bra fredag!
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

