PMS eller vad?

08 februari 2009 kl. 12:24 | Publicerat i Dottern Filippa | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Dottern lekte hela dagen med grannkompisen igår, kompisen hon sov över hos (ja den här gången stannade hon faktiskt kvar…) De hade väl inte somnat förräns vid midnatt så hon var inte på det bästa humöret på kvällen när kompisen gick hem. Ena stunden glad för att i nästa sekund gnälla och ryta till trots att man inte hade sagt eller gjort något. Hennes skiftande humör fick mig att fundera på om inte även små flickor kan ha pms 😀 I alla fall så vet man vad man har att vänta sig när hon blir tonåring….

Jag gick ner i går på nedervåningen för att lägga en filt i botten på mjuliften (i vagnen) och sedan lära mig hur man fäller ihop vagnen. Filippa skulle ju naturligtvis följa med och lära sig. Hon blev sur när inte hon fick lägga i filten i mjukliften. Hon blev sur för att inte jag hämtade hennes godis som var kvar på övervåningen, hon blev sur när hon sa att det skulle vara en kudde i vagnen och jag sa att det inte behövdes plus att vi inte hade någon kudde. Hon gick iväg med en sur min men kom tillbaka ganska fort. Med sig hade hon en rosa dockkudde och lade ner i vagnen och sa att den kunde bebisen ha och det blir såååå bra! 😀 Det var inte värt att ta bort kudden som såg väldigt liten ut där den låg….

Efter att jag och dottern kollat på melodifestivalen och proppat i oss en skål med popcorn var det läggdags för gumman. Hon somnade direkt och sov till….klockan 12 idag!!! Det var nog väldigt behövligt för den lilla pms gumman, får hoppas att hon är på ett mycket bättre humör idag 🙂

Nu ska vi strax åka och fira svägerskan som fyller år idag.

Glad

AAAARG

Tokig som far sin...

Butter som mor sin... 😀

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja, du vet ju vad du har att vänta…om tio år eller så 😉
    Jisses vad arg hon kan se ut då! Fina bilder i alla fall 🙂
    Hoppas ni får trevligt på kalaset då!

    Ja, jag kan bara hålla med dig ang din kommentar.
    Kramar!

  2. Haha..ja med tanke på kommentarerna på facebook så hade vi lika döttrar igår:D
    Min HAR kommit in i förstadiet till tonåren..
    Men giår kväll sa hon när vi satt i soffan..
    ”Mamma du får inte ta så hårt när jag blir sådär arg & sur, du får tänka att jag vågar/kan visa mina känslor för dig”
    Haha..ok ska tänka så nästa gång:)

    Kram Kram & ha så kul på kalaset!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

