Bebis badar

05 februari 2009 kl. 15:47 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Ännu en dag med en grym huvudvärk, igår kändes det lite bättre men idag hjälper det inte ens med panodil. Saknar mina migräntabletter, men de är ju inte så bra att ta nu under graviditeten. Innan maken åkte till jobbet ringde han till sin mamma och undrade om Filippa fick komma dit en stund så jag fick vila och det gick bra. Så när Niklas åkte och svärmor hade hämtat gumman så lade jag mig i ett varmt bad. Tyvärr har jag väldigt svårt för att ligga still och få ro i kroppen i badet, men idag lyckades jag ju i alla fall ligga en halvtimma. Jag vet inte om bebisen gillade att bada eller inte för den var himla aktiv under tiden jag låg där. Hela magen gungade i vattnet, typiskt när man försöker ta det lugnt 😀 I och för sig har inte bebisen lugnat ner sig än efter nästan en timma, håller på lika mycket. Undrar om det kommer bli en pigg och aktiv liten krabat även utanför magen. Inte alls som Filippa i magen och hon har ju alltid varit väldigt lugn sedan hon föddes!

Första bilden är tagen från mitt håll och andra bilden lyckades jag få till åt andra hållet. Ser ni den långa hormonranden som går från blygdbenet och ändå upp till revbenen/bröstet? En sådan rand enligt skrocken tyder på att det är en kille i magen, men jag hade en likadan med Filippa och var minsanna ingen kille 😀

Skrocken säger om hormonranden på magen:

En lång, tydlig rand från blygdbenet och ända upp till bröstet= Pojke
Ingen rand= Flicka
En tydlig rand endast från naveln upp till bröstet= Pojke
En rand endast från blygdbenet upp till naveln= Flicka

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hoppas det blir bättre med huvudvärken! kram

  2. Anledningen till kylan på jobbet är att det är nåt fel på värmen, å chefen har klagat till dem vi hyr av..men inget händer:(
    Fast igår & idag var det varmare iaf..men långt ifrån skönt!

  3. hej, har ingen aning om man bör ta dom i samband med graviditet men har du provat zomig nasal mot migränen? det är det enda som hjälper mig, sjukt dyrt (200 kr för två doser) men receptfritt och fungerar!

  4. Vilka roliga och söta bilder 🙂
    Jag har haft svår migrän ända sedan jag var barn men den försvann av akupunkturen jag går på 🙂 Det skulle du kanske testa när bebisen kommit ut? Vet inte om det är så bra just nu nämligen.
    Jag har inte haft ett anfall på flera år, så skönt!
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

