Dagens händelser

04 februari 2009 kl. 21:06 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Dagen började tidigt idag för hela familjen. Det var dags att ta med Filippa till doktorn för att kolla halsen. Hon var jätteduktig som vanligt inne hos läkaren och det konstaterades att det onda i halsen och huvudet endast berodde på virus, alltså är det bara att vänta ut det. Hon fick i alla fall medicin mot hostan och jag tror det hjälpte en del för jag har inte hört henne hosta en gång sedan hon lade sig nu ikväll.

Efter Filippas läkarbesök åkte vi vidare till sjukhuset för att besöka mammografin, Niklas och dottern satte sig i cafeterian och väntade under tiden jag var inne och kollade bröstet. Efter ca en halvtimma fick jag reda på att knölen var helt ofarlig, en svullen mjölkkörtel är det. Den ska förhoppningsvis försvinna efter graviditeten eller amningen, gör den inte det skulle jag få komma tillbaka. Känns jättebra att det inte är en farlig knöl, nu kan man andas ut lite!

När jag var klar körde jag hem mina älsklingar för att direkt åka tillbaka till stan för en synundersökning. Det gick inte som jag trodde, har haft gamla linser ett tag nu och känt att de inte alls är bra. Så jag trodde att jag kanske kunde få nya idag då jag verkligen inte tycker om att ha mina glasögon på mig. Men efter diverse noggranna undersökningar av både syn och ögon fick jag reda på att mina hornhinnor är skadade samt att de var väldigt rödgula i färgen vilket tydde på att ögonen inte mår så bra. Hon ville därför inte ge mig nya linser utan jag fick order om att inte använda linser på en vecka och då återkomma för en ny undersökning. Dessutom såg jag sämre och de måste höja styrkan med en grad….Så nu får jag bara använda glasögonen och det är jättejobbigt tycker jag, de är bara ivägen och de gör ont att ha dom på sig. Trycker på näsbenet, att de trycker och gör ont beror på att jag är så himla känslig mot tryck på kroppen (fibron) Men jag får väl försöka stå ut så att hornhinnorna får läka ordentligt.

Sedan var det ju tänkt att jag skulle hem till en kompis på fika, men hon hade skickat ett sms under tiden jag var på synundersökningen där det stod att jag skulle ringa upp. Gjorde det och då visade det sig att hon hade blivit magsjuk. Typiskt, alltid är det någon som blir sjuk när vi ska ses. Men nu bokade vi in en ny date till nästa vecka så får vi se om det funkar bättre då.

När Niklas skulle åka till jobbet åkte jag och Filippa med så släppte han av oss hos svärföräldrarna. Svärfar skulle ta med kusinen till ishallen och då fick Filippa också följa med. När dom sedan kom tillbaka så åkte vi och hälsade på Niklas kusin som för en månad sedan fick en liten Ella. Där fick vi fika och Filippa busade lite med Ellas storebror på 1,5 år 🙂

När jag och Filippa äntligen kom hem på kvällen var jag alldeles slut, värkte i hela kroppen och inte minst i benen! För Filippas del var det bara nattkläder på och borsta tänderna innan vi kröp ner i hennes säng för att läsa en saga. Nu sussar hon gott och jag…ja jag sussar nog också gott snart 😀

Tokiga dottern strax innan läggdax!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad skönt att det inte var något allvarligare med Filippa och att det inte var en farlig knöl du har.

  2. Vad skönt att höra att allt var bra, nu kan ju jag också andas ut för er skull 🙂
    Är det av linserna hornhinnorna blivit skadade då? Låter ju inte så bra, hoppas det bli bättre tills nästa vecka.
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

