Uppdatering…

03 februari 2009 kl. 15:32 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , ,

Står helt still i huvudet så rubriken fick bli kort och gott, uppdatering. Imorse ringde de från mammografin och jag får komma dit för ett ultraljud redan imorgon klockan 9. Eftersom dottern fortfarande har ont i pannan, näsan och halsen (två veckor nu) så ringde vi till vårdcentralen idag för att rådfråga lite. De tyckte vi skulle komma in så de får kolla halsen på henne så imorgon klockan 8.15 ska hon till doktorn. Niklas får alltså följa med in till stan imorgon, ifall vi inte hinner bli klara tills jag ska på ultraljudet. Känns skönt att de kan kolla upp Filippa, kan ju säga som så att det inte luktar så gott ur hennes mun också är hon väldigt vit på tungan så det märks ju att det är något som besvärar henne. Jag måste stanna kvar i stan imorgon eftersom jag ska på synundersökning klockan halv 11 och efter det åka till en kompis som ska gratta mig efterskott. Svärföräldrarna ska in med sin bil till verkstan imorgon så då skulle Niklas och Filippa kunna åka med dom hem….

Idag då, hade de stormötet på gubbens jobb. En arbetskamrat ringde efter mötet och det är så att de kommer att att varsla 12 st personal. Men tydligen går de nog en del på kompetens och annat, så än kan vi inte andas ut. Vi vet alltså inte än hur det blir för gubbens del! Ännu en väntan….

Var in till lab på fm för att ta ett immunprov (ett prov för att kolla om jag bildar antikroppar mot bebisen) och lämna urinprov som skulle in på odling. Sedan hem för att ringa till barnmorskan och den här gången fick jag tag på henne. Fick en tid några timmar senare för att kolla blodtrycket och det låg bra. Dock lite högre än vad det brukar ligga på, brukar ligga på 100/60 och idag låg det på 113/75. Mitt tryck ligger ju ganska lågt annars så trycket idag låg ju mer perfekt. Ett tryck som ligger uppemot 130-140 i övertryck och över 90 i undertryck klassas som högt blodtryck så det är jag långt ifrån och det känns skönt! Fick också lyssna på bebisen hjärtljud och idag låg det på 130 (de andra gångerna har det legat på 146, 140, 144) Om huvudvärken håller i sig ska jag höra av mig sa bm och mot värken plus sammandragningarna ska jag ta panodil och vila så mycket som möjligt.

Snart blir det våfflor här i guds hus, ska bli riktigt smarrigt!!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ojdå, full rulle du! Vad skönt att allt var ok, hoppas det går lika bra för dig och Filippa imorgon då. Bra att ni kollar upp henne på VC tycker jag.

    Jobbigt att behöva vänta på besked om Niklas jobb.
    Hoppas det löser sig så jag fortsätter att hålla tummen såklart 🙂
    Kramar!

  2. Guds hus? Det var allt att ta i tycker jag *hihi* Skönt att höra att det var bra med allt hos dig och att dom kollar upp Filippa imorgon. Håller tummar o tår för Nicke

  3. Vad skönt att BM tyckte att det lät helt normalt!
    Men du får vara observant med huvudvärken nu då.
    Vad skönt att lilla Filippa kommer till läkaren också..

    Jag håller också tummar & tår för Niklas..verkligen.
    Jobbigt att inte veta ju:(

    Kram Kram vännen


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

