Pratat med förlossningen

02 februari 2009 kl. 20:15 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Barnmorskan ringde ju aldrig upp så nu på kvällen ringde jag till förlossningen. Första gången jag pratat med dom, behövde ju aldrig prata med dom då jag var gravid med Filippa. Förklarade allt och det var en väldigt bra och förstående barnmorska kändes det som. Hon sa att mina förvärkar lät helt normala, det är väldigt vanligt att förstföderskor inte känner av några sammandragningar eller förvärkar alls förräns det verkligen är på gång. Medans som omföderska är det vanligt att man känner av det tidigt. Jag skulle vila så mycket som möjligt. Berättade även om min huvudvärk och hon sa att eftersom jag har +1 i äggvita så tyckte hon att jag skulle försöka få tag på barnmorskan imorgon för en koll på blodtrycket så att inte det har stigit. Om nu förvärkarna och huvudvärken skulle bli värre skulle jag ringa till dom igen. Hon sa också att jag kan känna av mer nu eftersom det har varit mycket med dottern, hon har varit sjuk och att man inte riktigt har tagit det lugnt. Men jag tycker inte jag gör något annat än att ligga i soffan! (okej, de sista dagarna får jag väl erkänna att det har varit lite städning, tvättning och annat) 😳

Har tagit två panodil på barnmorskans order och får se om man kan bli lite piggare, den här fibrovärken gör ju inte det hela bättre heller….suck.

Det var en liten uppdatering om mig, över till makens jobb. Eftersom han har varit hemma idag för ”Vård av sjuk fru” var det en arbetskamrat som ringde och talade om för honom förut att imorgon halv 3 är det stormöte på jobbet angående uppsägning. Ett liknande företag hade sagt upp 11 st personal idag. Om de går efter procent eller va det var(fattar inte det där riktigt) så sa Niklas att det isåfall blir ca 16 st som kommer få gå och han ligger på plats 17 tydligen….usch, kommer vara pirrigt imorgon!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. hållar tummarna för att han får ett positivt besked. tar kort på garderoberna imorgon 🙂

  2. Okej, bra att hon tog dig på allvar då. Hur mår du idag då?
    Tror också att det kan ha varit lite för mycket nu för dig när Filippa varit sjuk, är hon bra nu?

    Jag håller verkligen en tumme för att han får bra besked!

    Tack för din fina omtanke, jo, jag ska kräva en remiss från min smärtdr till Malmö idag.Hoppas hon lyssnar bara!

    Hoppas du får en bra o lugn dag nu vännen!
    Kraaamar!

  3. Sv: Vad skönt att lilltjejen är frisk nu då 🙂
    Jag hoppas ditt blodtryck var bra?

    Det gick bra på öronklinken, jag har uppdaterat i min blogg om det hela.

    Ha en bra kväll på dej, kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

