När ska det vara nog?

31 januari 2009 kl. 17:55 | Publicerat i Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

På torsdag kväll såg jag några gånger när Filippa suckade och tog sig för pannan (då hade tempen legar runt 38 under dagen) men igår var hon feberfri så hon fick faktiskt leka med en kompis (vilket var dum kanske), de lekte några timmar och vid 19 gick kompisen hem. Någon timma senare när jag och dottern satt i soffan kände jag att hon var lite varm. Tog tempen på henne och den var runt 38,0. Inte så mycket feber, men hon brukar annars ligga på 36,7 i temp och när tempen börjar närma sig 37,5 så vet jag att jag hon är på väg att få feber. Imorse låg tempen fortfarande på samma som igårkväll och jag frågade henne om hon hade ont någonstans. Fortfarande har hon ont i näsan och i pannan som hon har haft i 10 dagar nu (kanske längre tom då hon började klaga på huvudvärken när hon fick kräksjukan) Idag har hon inte fått lekt någonting utan tagit det lugnt. Hon känns inte varm nu så jag tror inte hon har någon feber. Men hon säger att det gör ont i pannan när hon rör huvudet och när hon tittar neråt och åt sidorna. Sedan då har hon lite ont i näsan. Kanske inte så konstigt att hon har ont i näsan och huvudet eftersom hon fortfarande är snuvig och hostar en del, men hur länge ska hon gå och ha ont innan man går och kollar så att det inte är något speciellt? Lite tråkigt när febern kommer och går också, även om det inte är mycket feber.

Men kanske hör den här huvudvärken bara till förkylningen, för jag har också fortfarande huvudvärk. Fast det sitter mer bakom ögonen och i bakhuvudet, kommer och går väldigt mycket. Ena stunden lite mindre värk som helt plötsligt kommer med blixt och dunder och blir väldigt ihållande. För att efter ett tag lugna ner sig. Ja lite som i attacker kommer den…Jaja, det blir nog bra till slut!

Idag har svärfar varit här och hjälpt Niklas med ”groventrén”, svärmor kom hit lite senare också och hon gjorde ordning tacos som vi åt allihop. Nu har jag tvättat alla bebiskläder och sängkläder till spjälsängen. Har vikt bebiskläderna och lagt i en kartong så länge (mycket hänger fortfarande på tork, men visst finns det en hel del som kan användas den allra första tiden?)

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Fin liten tös (:

  2. Guuuuuud vad sött! Din dotter är så himla gullig:)

    Ser ut som världens oskyldigaste barn!

  3. Ja där har ni ju en hel massa den första tiden.
    Usch vad jobbigt att hon aldrig blir frisk, det verkar som att influensan lätt verkar kunna gå över i bihålsinflammation eller lunginflammation..
    Så som du beskriver henne så tycker jag att jag mådde då jag hade bihålsinfl.
    Om hon inte blir bättre de närmsta dagarna så tycker jag att du ska ringa doktorn.

    Håller tummarna för att hon är bättre imorrn!

    Kram

  4. Ja, kanske ska kolla bihålorna?

    Å va mysigt att få plocka med dom första små bäbis kläderna =)

  5. Krya på er ni också! Fin liten samling du har i lådan:)


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

