Vill hellre vara pojke

30 januari 2009 kl. 20:06 | Publicerat i Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2 | 7 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Inte för så länge sedan sa dottern:

– Mamma, jag vill hellre vara en pojke. För jag vill inte få stora ”pupper(bröst) som dig också vill jag inte få en bebis i magen. Fast jag vill nog inte vara kille heller för jag vill inte ha en stor snopp som pappa, eller jag menar liten snopp som pappa (också fnissade hon)!

Talade om för henne att det inte säkert att hon får så stora bröst som mig. Då sa hon:

– Då är det väl bättre att jag är barn jämt för jag vill ändå inte att det blir hår på ”smulan”!

Stora funderingar från en liten prinsessa 😀

Igår hjälpte Filippa mig att ta ner lite bebiskläder från vinden, sedan gick vi genom dom tillsammans. Vilken nostalgi det blev! Märkte att vi hade en hel del neutrala kläder i strl 50-56 och några i strl 62 så de allra minsta kläderna behöver vi inte köpa så mycket utav. Idag har jag tvättat en hel del av bebiskläderna, men har mycket kvar ändå att tvätta. Får ta lite imorgon också!

Jag och dottern i v.31

 

Ja nog växer den att...

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Fina bilder!
    🙂

  2. Vilka söta bilder 🙂 ska jobba med de du mailade mig till veckan om jag inte orkar det imorgon 🙂

  3. Vilka roliga funderingar hon har 🙂
    Jätte fina bilder!
    Mår ni bättre idag?
    Jag hoppas det blir en skön lördag för er!
    KRAM!

  4. Oj då, vad mkt hon grubblar på. Vad bra att du har sparat en massa kläder. Kul att återanvända och kul med minnen. Klappa magen och ha en trevlig helg.

  5. Men magen syns knappt när du har jacka på dig…. Men det är klart, du var ju gör SMAL förrut, nu ser du mer ut…. som mig( haha) med jacka på….. 😉
    menar inte att du är så stor såklart! Men magen är sååå fin, och jag är avundsjuk as always =)

    Hår på smulan…. fniss….
    Va söt hon är =)
    Kram

  6. Marie: Nä jag kan gömma magen ganska bra under den där jackan. Kunde inte använda den innan graviditeten eftersom den var alldeles för stor, drunknade nästan i jackan då 🙂

  7. Hej! Har precis hittat din blogg. Jag tror att jag också har fibromyalgi. Har lidit av svår värk som vandrar i kroppen (värst är ryggen) i många år. Men på min vårdcentral tar de väldigt nonchalant på detta. Min läkare sa bara att hon också har alla tecken på fibromyalgi…. Suck, så vad gör man?


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

