Sjuk, sjuk, sjuk

28 januari 2009 kl. 08:20 | Publicerat i Dottern Filippa, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Det gick några dagar nu innan det blev något mer. Pratar om Filippa alltså, vaknade imorse att hon klagade på att hon hade så ont i huvudet. Kände på henne och hon var jättevarm. Upp för att hämta örontermometern, den visade på hela 39,8. Upp igen för att hämta alvedon och ge henne. Stackars stumpan! Ringde till dagis och sa att hon nog inte kommer mer den här veckan. Det var tydligen fler som åkt på detta och att det har hållt i sig i en vecka med hög feber 😦  Troligtvis är det influensan hon har åkt på.

Själv känner jag lite halvrisig, har ju haft lite ont i halsen och huvudet i några dagar. Igår em började det också göra ont i näsan. Nu sitter jag och nyser ständigt och hostar, antar att det blir värre med förkylningen. Men jag hoppas jag klarar mig från feber i alla fall. Måste ju ta hand om lilla gumman här!

Nu ligger vi här i en varsin soffa, Filippa försöker få i sig lite smörgås och fil samtidigt som hon tittar på barnprogram och jag försöker få i mig kaffe mellan nysningarna och hostandet.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Krya på er
    Stor kram!!!!!!!!!!!!!!

  2. Hejsan! Googlade på läkarsekreterare och fick fram en hel del info om ämnet i din blogg 🙂 Jag tänkte själv söka utbildningen till hösten i kristianstad och är lite nyfiken nu på hur det gått för dig – om du sökt och kommit in och lite så.
    Mvh Malin

  3. Åh, vad jag tycker synd om er! Jga hoppas ni kryar på er och att du klarar dig undan febern.

    Min stuga är på 40 kvadrat ungefär tror jag, så inte så stor men den duger bra just nu till mig.
    Ja, jag har ont i örat som tusan och fortfarande lika hög feber.

    Krya på er kramar från mig!

  4. Usch jag vet precis hur det är & den här influensan är inte att leka med kan jag säga:(
    Hua…
    Krya på er!!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

