Vardag igen

26 januari 2009 kl. 09:08 | Publicerat i Allmänt, Värk, känsligt | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , ,

Hej på er vänner!

Orkade inte blogga alls igår. Huvudvärken håller i sig fortfarande tyvärr och under helgen har det varit mycket värk. Min värk styrs väldigt mycket av hur vädret är. Oväder, regn och blåsigt= Hemsk värk.
Den värken jag får då påminner mycket om febervärk, det liksom värker och bränner i hela kroppen. Så fort man nuddar kroppen i något så känns det som att det bränner till. Känner mig också lite konstig i halsen, vem vet kanske halsont och förkylning på gång 🙄

I alla fall var vi till mamma och pappa igår för att hämta bilen. Filippa tjatade om att hon var hungrig när vi kom dit så det var bara för morfar att ställa sig och göra mat 😀 Mormor låg och sov då hon hade jobbat natt, det tyckte Filippa var lite tråkigt så hon ville gärna gå upp och väcka henne…hihi. Men mormor hade sovit väldigt dåligt under dagen så hon behövde sova lite extra eftersom hon skulle iväg och jobba natt igen. Men när vi hade ätit och klockan blev närmare 17, då sa morfar till henne att hon fick gå upp och väcka mormor och då sprang hon upp direkt 🙂

Strax innan vi skulle åka hem så fick sig nog mamma och pappas hund sig en rejäl stöt. Vi hörde hur han gnällde till under köksbordet och Niklas som satt närmast hörde hur det knastrade till, sedan började det lukta lite bränt. Pysen, som hunden heter hade nog legat och bitit i en sladd och bitit så långt in att han till slut fick en stöt. Helt otroligt att han klarade sig!

Den här veckan jobbar gubben förmiddag vilket betyder 6-15, Filippa går som vanligt 9-12, själv har jag inte alls mycket planerat. Imorgon ska jag visserligen till BM igen för en ny koll. Annars blir det en lugn vecka!

Hej svejs så länge!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad jobbigt med din svåra värk, är det bättre väder idag då?
    Stackars hund! Måste ju ha känts en hel del.

    Ja, den kuren jag fick var rejäl, det var ju inget pencilin eftersom jag inte tål det. Visserligen tog jag bara 4 om dagen men det var en starkare sort. I alla fall så har jag både ringt läkaren och varit där, nu blev du förvånad va?! 😉
    Läs om resultatet i min blogg vet jag och tack för din vanligt fina omtanke, det värmer!
    Ha en bra dag, kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

