Snålt med pengar

26 januari 2009 kl. 17:54 | Publicerat i Värk, känsligt | 9 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Vi är riktigt fattiga nu känns det som. Jag fick inga pengar i december så vi fick ta ett litet medlemslån på banken så att vi kunde betala räkningar och annat. Nu väntar man på pengar från A-kassan och dessutom besked från försäkringskassan om sjukskrivningen går genom. Anmälde till A-kassan i dec då jag slutade skolan, men kommer troligtvis inte få några pengar nu i slutet av den här månaden eftersom jag var tvungen att komplettera med en grej. Niklas fick också 4000 kr mindre i lön den här månaden eftersom han tog ut föräldradagar och annat mellan jul och nyår. Dom pengarna från fk lär han väl inte få nu heller…Inte kul det här med pengar och dessutom är det en del födelsedagar i feb. Får se hur vi får ihop det här. Inte nog med det, imorgon eller på onsdag kommer Niklas troligtvis få reda på hur det kommer gå på jobbet. I och med finanskrisen ligger de nu ganska risigt till, många företag i samma branch som har fått sagt upp personal och nu är det nog så att de måste säga upp på hans jobb. Niklas har varit där i 2,5 år nu så han är ju inte den sista som blev anställd, men det är ju mycket som spelar in också. Vi vet inte hur det kommer att gå om de säger upp honom, hur ska vi klara huset? Speciellt nu när vi får en bebis och jag inte har jobb. Eftersom det är likadant överallt inom det yrket han jobbar inom så är det ju inte så lätt att få ett nytt jobb heller. Men men. Den dagen, den sorgen. På något sätt ska det lösa sig om det nu blir uppsägning!

Ni kan väl hålla tummarna för att han klarar sig?!

9 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Åh vad jobbigt!!! Vet precis hur det känns för er nu. Håller tummarna för er att N klara sig och får vara kvar. På något sätt så kommer det ju att ordna sig även om det inte känns som det just nu. Trist att behöva ta lån för att kunna betala räkningarna. Tack o lov så har jag klarat mig från att göra det, än så länge….
    Det kommer att ordna sig, det lovar jag. KRAM

  2. Vet hur det känns att ha det skralt. Man blir ju inte rik av att gå hemma med föräldrapenning.
    Jag ska hålla alla tummar jag har att det löser sig för er. Kram…

  3. Självklart håller jag tummen för det! Vad jobbar han inom?
    Det där med pengar är inget kul och Jan är nog årets svåraste månad tror jag, rätt om man inte köper svindyra julklappar så blir det ju alltid merkostnader i Dec som man sedan får i efterhand.
    Jag hoppas det löser sig för er!

    Okej, synd att din värk inte är något bättre idag då, vi får då dras med en hel del du 😉 Men vi får ju leva på hoppet 🙂

    Ha nu en bra kväll, och förresten så förstår jag att det ska bli kul imorgon fm 🙂
    KRAMAR!

  4. Jag har en utmaning till dig i min blogg 🙂
    Kram på dej!

  5. Håller tummarna för er.
    KRAM

  6. Klart jag håller tummarna vännen!!
    Men på nåt konstigt sätt så löser sig det alltid i slutändan:)
    Tack för din kommentar inne hos mej!
    Kram

  7. Självklart håller jag tummarna! Vet hur det är, är i liknande situation eftersom jag också fick komplettera till a-kassan och fick inget därifrån varken under nov eller dec. Tur att åtminstone en i hushållet har en inkomst…

  8. Ok, du behöver inte göra det om du inte vill, är ju inget tvång eller så 😉
    Hoppas det går bra hos bm idag!
    Kramar!

  9. Håller tummarna, det vet du!
    Kramis


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

