Lungt och skönt

24 januari 2009 kl. 19:14 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Idag har det verkligen varit en slappdag, vi har inte gjort många knop här inte. Familjen steg inte upp ur sängen förrän vid halv 12, skönt! Lite rastlös har jag dock varit under dagen, men det har inte känts så kul att hitta på något heller då det är busväder ute. Dessutom är det mycket värk i kroppen idag, tror det kan ha att göra med vädret en hel del och huvudvärken är fortfarande kvar så jag har inte orkat gjort så mycket heller….Filippa är mycket bättre nu. Hostar och är fortfarande väldigt förkyld men annars är hon pigg. Har lekt en stund med grannens två pojkar.

Filippa beställde pannkakor idag, så jag ställde mig och stekte det förut. Tappade någonting på golvet och när jag tittade ner för att se vart det hamnade så såg jag endast en stor mage. Numera ser man ju inte sina egna ben och fötter 😀

Min utsikt nu för tiden när jag tittar ner...

Imorgon ska vi åka till mina föräldrar och låna en bil av dom, svärföräldrarna behöver Jettan (det är svärfars bil egentligen som Niklas lånar till jobbet) till veckan då deras bil ska in på verkstan. Tråkigt det där när man måste ha två bilar, Niklas måste ju ha bil till jobbet och jag måste ha bil för att kunna köra Filippa till dagis. Var mycket bättre när dagiset låg i närheten. Men nu kommer hon ju bara gå den här terminen och sedan börjar hon ”nollan” och då blir det gångavstånd igen.

Nu ska jag nog lägga mig och titta på Carola firar 25 år som artist med lilla gumman, senare blir det förhoppningsvis filmstund med gubben!

Tokbild, inte ögonen i kors idag i alla fall som hon alltid brukar göra annars! 🙂

 

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej!
    har blivit lugnad nu av många personer så känner mig inte alls lika stressad. vet nu vad det är jag ska satsa på att köpa och sen låta resten komma naturligt när lilltjejen kommit ut 🙂

    hoppas din helg är bra!

  2. Hahaha å det kan ju inte vara det lättaste att böja sig ner & ta upp saker man tappar heller?
    🙂
    Det är så skönt med en slappardag ibland, att bara kunna vara!
    Ojoj vad det snöar här idag!!
    Helt vitt ute!
    Men mysigt samtidigt, om man inte behöver ut på vägarna.

    KRAM!

  3. Jisses vilken mage 😉 Så fin så!
    Har ni snöväder nu eller? Tycker många verkar ha det utan vi :s
    Skönt med en lugn dag.

    Hehe, har du kommit på om du sett den nu då eller? Jag kan vara likadan ibland och sen när jag ser fördralet eller ett klipp av det kommer jag ihåg att jag har sett den.

    Ha nu en bra kväll trots din hemska värk.
    KRAMAR!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

