Tjockis

21 januari 2009 kl. 20:49 | Publicerat i Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2 | 1 kommentar
Etiketter: , , , , ,

Inte nog med att jag har en man som kallar mig för en hel del saker nu när man har blivit ”lite” rundare (tur att jag är en sådan snäll fru som låter honom hålla på….hehe), jag har en dotter som tycker det är JÄTTEKUL att säga tjockis till mig 😀 Tidigare nu under kvällen sa hon: Kan inte du göra det istället, tjockis! Sedan sa hon: Du ska få heta tjockis hela tiden du har en bebis i magen, för du har ju en tjock mage!

Så länge det är den närmaste familjen och vännerna som säger det med glimten i ögat, så gör det ju inget. Jag menar, jag ÄR ju faktiskt gravid. Men när man provar kläder och behåar och märker att allt bara sitter tajt. Speciellt runt höfter, rumpa och rygg så känns det….inte kul alls. Grejen är väl den att man inte har råd att köpa så mycket nytt utan får använda det man har helt enkelt, vilket inte är så många plagg nu för tiden ju så det är nog mest därför som det känns surt.

Har fått låna en mammabaddräkt av en kompis som jag provade nu, den har varit lite stor över magen förut. Men nu passade den perfekt. Det som egentligen inte passar i baddräkten är brösten, jag får liksom trycka ner dom stackars tuttarna. Niklas sa att det såg bra ut, men jag vet inte ja om jag litar så mycket på honom…han kanske bara säger så för att jag ska bli nöjd. Men å andra sidan om han inte tyckte det såg så bra ut så skulle han nog inte säga det med risk att bli sedd tillsammans med mig i badhuset 😀 (han tänkte åka till badhuset med Filippa på fredag och jag vill så gärna följa med och bada jag också) Hittade också en gammal svart bikini som jag använde då jag vägde lite mer, provade den och den kanske skulle funka nu. Får kanske visa upp mig i både bikinin och baddräkten för gubben så får han tala om vilken som passar bäst. Värsta I-landsproblemet det här ju! 😉

På tal om något helt annat. Jag och dottern var ju iväg förut för att kolla in knattekören. Barnen och sångledaren satt på stolar i en ring och föräldrarna satt bredvid och tittade. Filippa tyckte det såg kul ut, men idag ville hon ju inte vara med och sjunga utan hon ville bara se hur det funkade sa hon. Hon ville absolut dit igen nästa vecka, får se om hon bara vill titta då också eller om hon vill vara med.

Förresten blev lite full i skratt förut idag när jag hämtade Filippa på dagis, en dagiskompis skulle hem samtidigt men var inte alls på humör utan gnällde precis hela tiden. Vi tog följe till bilarna och när vi sätter oss i bilen kläcker Filippa ur sig: Åh, gud. Jag orkar inte höra på sånt där gnäll!!

Undrar vart hon har fått den meningen från?? 🙄 :mrgreen:

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det är inte lätt att ta allt du 🙂 Och Niklas är ju faktiskt en stor del till varför du just nu är lite kurvig 😉 Vad skönt det hade varit att bada nu då, hoppas du kommer iväg och att du har nåt som passar någotlunda på dig. Det kan no vara skönt för din kropp.

    Ha en bra dag, kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

