Sångkör

21 januari 2009 kl. 14:15 | Publicerat i Dottern Filippa | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Filippa har ju pratat om att hon vill sjunga så vi har funderat på om vi ska prova på en sångkör. Ett tag var hon ju med i musikskolan, men det gick inte så bra. Hon vågade inte vara där inne själv. Vågade inte vara med och sjunga och göra alla grejer som de gjorde. Men nu har hon ju blivit mycket mycket tuffare, sjunger på samlingarna på dagis och tom sjunger själv med en kompis på lucia. Så kanske hon känner sig mogen nu för att börja med någon aktivitet igen. Såg i bladet att de har körer både här på orten och i lilla orten bredvid. Men kören här hade endast kör från klass 1-6, sedan hade de såklart en kör för mindre barn. Men de var 3-4 år och körledaren sa att om Filippa kommer så blir hon äldst. Inte så kul kanske. Men på orten bredvid har de en knattekör för barn födda 03-05 så det passar ju mycket bättre. Ringde dit idag och det behövdes ingen föranmälan och man kunde komma dit och prova några gånger först. Så om vi kan låna svärföräldrarnas bil så ska jag ta med mig Filippa dit idag eftersom de övar just på onsdagar em. Ska bli spännande, hoppas hon känner sig såpass trygg att hon vill börja. Hon är ju så duktig på att sjunga! Varje dag drar hon fram sin gitarr och sätter sig och spelar och sjunger. Hon säger att hon måste träna varje dag 🙂 Så kul att lyssna på henne för hon hittar på egna texter…hihi.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Verkar ju som att ni har en riktig liten sångfågel i henne, vad kul 🙂
    Jag älskar också att sjunga, sjunger du?

    Ja, jag tar det bara lugnt med städandet och jag ska ta lite bilder av min lilla lya när det är klart och lägga i bloggen då, så får du ju se den 🙂

    Hoppas ni kom iväg idag då.
    Kramar!

  2. Hihi kan tänka mig att det är roligt att lyssna på hennes egenkomponerade texter;)
    Hoppas att ho tyckte om att sjunga i kör & ville fortsätta..Hur gick det?

    Ja det är fruktansvärt det som hände min arbetskollega..usch låg o tänkte på det mkt inatt, kunde inte sova..kanske just för att jag tänkte så mkt.
    Vad skört livet är..o att jag inte ska gnälla på johan om småsaker..som att han snarkar eller inte ser när det behöver städas.

    Usch vad läskigt det som hade hänt din gamla kollega:(
    Fy!
    Ja det blir påtagligt på jobbet när det händer en sån sak.

    Kram

  3. Sv: Okej, nej det hade nog varit mera konstigt ifall Filippa inte varit intreserad av musik med era bakgrunder 🙂 Jag har alltid velat spela instrument, gitarr, piano men har alltid varit kass på det och istället alltid blivit placerad i kören istället och där har jag alltid stortrivts! Har alltid sjungt och endel solo också i kyrkan och i skolaulor, så kul! Saknar det nu när jag inte går i ”liten” skola längre 😉

    Okej, men det är ju ett bra tecken att hon vill dit igen nästa vecka, är det någon där som hon/ni känner redan kanske? Brukar ju gå lite lättare då.

    Nähä, nu blir det snart sängen för mig, nattinatti, sov så gott och dröm så sött! Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

