Orättvist

19 januari 2009 kl. 11:30 | Publicerat i Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2 | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Filippa är lite piggare, hon pratar i alla fall som hon brukar 😀 Men hon har försökt att spy två gånger idag, kommer bara pyttelite och hon klagar emellanåt på att hon har ont i magen. Niklas har också börjat få lite ont i magen, men han vet inte om det beror på att han har ätit så mycket revben under helgen. Kan ju alltid hoppas på det! Jo, jag ringde ju till dagis imorse och sa att Filippa inte skulle komma idag utan att hon kanske kommer på onsdag om det inte blir några mer kräkningar. Då sa fröken att det var tre barn till på dagis som hade varit magsjuka under helgen. Helt otroligt vad smittsamt sånt här är!!

Igår när jag och Filippa låg i soffan hos Niklas som tittade på fotboll (Filippa ville att vi skulle vara hela familjen tillsammans så då var det bara att följa med gubben ner och kolla på fotboll…) så frågade jag henne:

Jag: Vad tror du det är i min mage, en kille eller en tjej?
Dottern: Jag tror det är en pojke, jag hoppas det i alla fall.
Jag:
Varför vill du det?
Dottern: Jamen, annars blir det ju orättvist för pappa. Blir det en flicka så blir vi tre flickor och en pojke. Men blir det en pojke så blir vi två flickor och två pojkar!

Vad söt hon är, vill att allt ska vara rättvist så mycket som möjligt. Men Niklas kontrade med att det inte spelar någon roll om det blir tre flickor och en pojke 😀

 

 

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Nä usch! Det är verkligen vidrigt vad det hoppar från den ena till den andre. Hoppas ni slipper…!

  2. Skönt att hon mår bättre nu 🙂 Jag hoppas ni klarar er!
    Vad hennes tanke var fin 😉
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

