Ringtest

18 januari 2009 kl. 16:28 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2 | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Det här med skrock för att ta reda på vilket kön det är tycker jag är lite roligt. Även om man inte tror på det så är det ändå kul att testa. En sak som har överraskat mig är det s.k ringtestet som man kan göra. Man ska ta sin vigselring (eller vilken ring som helst ), hänga den i en tråd och sedan hålla ringen ovanför magen. Pendlar ringen fram och tillbaka menar skrocken på att det är en pojke och cirkulerar den istället så tyder det på en flicka. Har läst många många som har testat det här och som det faktiskt stämt för. I en undersökning på ett forum där 90 st svarat så blev resultatet på ringtestet  att 71% att det stämde och 29% att det inte stämde.

När jag var gravid med Filippa gjorde jag ringtestet flera gånger och alltid blev det en cirkulerande ring. Ut kom det ju också en tjej 🙂 Den här graviditeten har jag inte gjort testet förrän idag. Har gjort det två gånger med några timmars mellanrum och den här gången visade det båda gånger på en pendlande ring! Spännande va? 😀

Jag har kommit till en punkt i graviditeten där jag faktiskt börjar fundera mer och mer på vad det är för kön som gömmer sig där inne. Har ju varit väldigt inne på en kille hela tiden och tom drömt flera gånger att det är en kille. Men ändå är man ju såklart lite osäker. Efter att ha sett bebisen på ul kände jag garanterat att det var en liten kille vi såg, men men. Man kan spekulera, känna och tro hur mycket som helst. Helt säker är man inte förrän vi får träffa bebisen!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det där testet gjorde en på mig på jobbet…
    Först om man skulle få fler barn & sen om det skulle vara tjej eller kille..
    Min visade att jag först skulle få en tjej=Felcia & sen en kille:)
    Så vi får väl se..
    För Alla hon gjorde det på på jobbet så visade den rätt, tror faktiskt på det där=)

    Jag förstår att du börjar bli nyfiken på vad som gömmer sig i maggen;)

    Kram

  2. Hej!
    Har kommit in på din sida några gånger nu, tycker du har en bra blogg!!!
    Så söt din dotter är!!!
    Jag är 27 år & har oxå fibro… undrar om jag får länkatill din sida från min blogg?
    Vill uppmärksamma fibro lite mer & det är bra om människor runt om en kan läsa andras historier för att kanske förstå lite lättare tycker jag.

    MVH Lotta

  3. Jag väntar mitt 3 barn , har aldrig testet detta med ringtestet men gjorde det idag 4 gånger efter varandra cirkulerade ringen.
    Jag har 2 pojkar sen innan så det ska bli då spännande.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

