Tillbaka till vardagen

12 januari 2009 kl. 08:50 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Här har det inte varit normala dagar på flera veckor eftersom hela familjen har haft julledigt. Men idag började allvaret igen, Niklas började jobba och Filippa började dagis. I och med att jag är hemma och stämplar nu så får Filippa bara gå på dagis mån-fre mellan 9-12. Men det kan kanske vara bra för henne att få lite mer regelbundhet, får jag inget jobb innan bebis kommer så kommer hon gå de här tiderna ända till sommaren. Till hösten sedan börjar snuttan i förskoleklass (nollan) 🙂

Inatt har jag sovit som en kratta, tror klockan var närmare 4 inatt sista gången jag kollade. Hade sån värk i kroppen så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Funderar på att lägga mig och vila en stund sedan innan Filippa kommer hem från dagis. Riktigt lyxigt idag för jag behöver inte ge mig ut och hämta henne, bilen som Niklas brukar ha till jobbet krånglar så han var tvungen ta vår andra bil morse så svärfar var här och skjutsade Filippa till dagis förut (enda nackdelen med att hennes dagis flyttat är att man måste köra henne nu) och de får hämta henne också.

Såg att det idag är 85 dagar kvar tills bebisen är beräknad, tiden går så himla snabbt och vi är ju redan inne på mitten av januari. I feb har vi födelsedagar och Lars Demian konsert att se fram emot, i mars är det också födelsedagar men även en Henrik Schyffert show att se fram emot. Sedan kommer förhoppningsvis bebisen i slutet av mars om det nu blir snitt. Dessutom är det väl dags att snart boa in oss, försöka ordna med skötbord, ta fram spjälsängen och se om den är hel. Skaffa hem bilbarnsskyddet och babyvakten (ska få låna dessa två grejer av makens kusin) Ja det är lite sånt där småplock som ska ordnas! Börjar faktiskt bli mer och mer nyfiken på den där lilla lurven inne i magen och börjar längta allt mer efter att få träffa h*n….

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja, nu är det allvar igen för många och på sätt och vis är det faktisktt skönt att komma in i rutinerna igen.

    Tack för din fina omtanke, ja jag hoppas ju också på det för på torsdag är det ju dax för skola igen 🙂

    Förresten så undrar jag om du pratat med bm idag, syftar då på det du skrev om igår….? Jag är ju månom dig och avskyr när du ska behöva lida!

    Jag önskar nu dig en skön dag och försök nu att ta det lugnt innan din lilltjej kommer hem igen för jag gissar på att blir lite av full rulle då 🙂

    Kramar!

  2. Hej!
    Men!…Nu hänger inte jag med..pluggar du inte längre??
    Du söker jobb nu alltså, som tandsköterska??
    Nää så fort kan det väl inte ha gått??

    Ja du inte långt tills bebben kommer nu:)
    Är så att jag känner mig förväntansfull.hehe

    Kram

  3. Svar: Okej, tråkigt att höra att hon inte kunde hjälpa dej på något vis fast kanske läkaren kan det då? Jag hoppas det i alla fall 🙂
    Jobbigt det där med knölen också, du ska då ha allt din stackare! Men den ömmar väl i alla fall inte?
    Kraaamar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

