Ännu mer pengar…

12 januari 2009 kl. 18:54 | Publicerat i Allmänt, Gravid med bebis nr 2 | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Nu när man verkligen är pank (fick inga pengar alls i dec nämligen) så är det skönt med alla pengar man kan få in på ett eller annat sätt. Niklas vann splet NHL-09 till ps3 och eftersom inte vi har något ps3 nu så lade vi ut spelet på Tradera och där blev det sålt för 430 kr. Sedan köpte ju den där tjejen två av mina komvux böcker för 300 kr. Nu har vi lagt ut lite andra saker på både tradera och blocket. Idag var det en kille och hämtade våra (mina från början) urgamla fåtöljer och för dom fick vi 400 kr! Så nu kan jag nog köpa mina nya linser, behöver verkligen nya då jag har haft samma linser i säkert 9-10 månader 😳 

Pratade med min barnmorska idag angående det skyddade inlägget längre ner. För er som har läst inlägget så sa hon att det inte finns så mycket att göra åt tyvärr, bara vila så mycket som möjligt var det bästa och med benen högt för att minska belastningen. Jag fick en tid till mvc läkaren nästa vecka så han kan undersöka mig och bekräfta att det är detta. Läkaren ska också kolla knölen på bröstet, lika bra sa hon och få ett andra utlåtande. Så nästa tisdag blir det fullt upp på förmiddagen för jag ska nämligen först på glukosbelastning i 2 timmar och sedan då till läkaren.

Imorgon kommer en kompis hit med sin son och hälsar på, kul med lite fikabesök 🙂

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja det gäller att vrida & vända på varenda krona.
    Jag kommer få grymt dåligt med pengar i februari efter julldeigheten..men men det vet vi ju om..bara att bita i det sura äpplet.

    Vad skönt att få allt kolla på tisdag, för då vet du ju säkert.
    Jag vet inte hur du är, men jag är iaf så att det ligger där långt inne & gnager iaf.

    Natti Natti

  2. Vad skönt med lite extra pengar 🙂

    Jag tycker så synd om dig som har alla dessa problem och jag hoppas verkligen att det inte är något i den där knölen, lite bekymmersamt då du även har ont av den. Men det är säkert bara nåt som kommit nu av alla förändringar som just nu sker i din kropp 🙂
    Jag är ju inte så insatt i allt det här som man ska göra när man är gravid, vad är glukosbelastning? Tar det 2 timmar?

    Jag önskar dig en trevlig dag, kul med lite besök 🙂
    Kramar till dej från mej!

  3. Sv:
    Japp, det gjorde jag och nu har jag ju lärt mig något nytt idag också 🙂
    Jag hoppas det är bra resultat på det då, inget kul med diabetes men det är ju i alla fall bra att det går väck efter födseln sen då.
    Ska hålla en tumme för dej på tisdag då 🙂
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

