Tur i spel?

10 januari 2009 kl. 19:11 | Publicerat i Dottern Filippa | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Filippa köpte en trisslott under veckan, där vann hon hundra kronor. Först bestämde hon sig för att ta hundra kronor i pengar, men när hon och jag åkte till affären idag ändrade hon sig och sa att hon skulle ha nya lotter. Så det blev fyra nya istället. Kommer hem och hon börjar skrapa. Första lotten vann hon 50 kr, andra lotten hon skrapade blev det 50 kr (25×2) , tredje lotten 25 kr men slutligen på den sista fjärde lotten vart det ingen vinst. Sammanlagt blev det ju 125 kr i vinst den här gången. Vet inte riktigt om hon har bestämt sig för nya lotter eller ta pengar. Själv vinner jag ALDRIG på trisslotter!!

Men tur i andra spel hade Filippa inte idag, jag lovade att vi skulle spela sällskapsspel idag och första spelet var Doktor Snuggles (som för övrigt var hur tråkigt som helst..men då är ju det spelet från när Niklas var liten) Ingen vann där utan det blev oavgjort. Lite sur blev hon dock ändå. Sedan tog vi ett annat spel, Karl-Alfred. Lite roligare, men tog tid att spela. Jag försökte verkligen göra allt så att hon skulle vinna, men när hon märkte att hon inte skulle hinna förbi mig blev hon jättesur och jag fick inte snurra på klockan utan det skulle hon göra. Hon började fuska och göra sig till, till slut slängde hon hela spelet på golvet och satte armarna i kors. Gnällde om att det inte var roligt, hon skulle ju vinna och helt plötsligt var jag dum och jag skulle inte få bo kvar här….den tjejen har verkligen humör när hon sätter den sidan till (som tur är visar hon inte den sidan så ofta!) Jag undrar vart hon har fått det där ”dålignförlorare humöret” ifrån, inte är det från mig i alla fall 😉 🙄

trisslott

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vilken tur hon har tjejen 🙂
    När jag låg på sjukhuset för många år sedan så hade jag linkat ner till affären där( kunde knaoppt stå på benen, så dålig var jag) och så gick jag tillbaka igen men när jag nästan var framme på avd igen fick jag sån vinnarkänsla och linkade alltså tillbaka och köpte en tian och vann en tusing 🙂 På den tiden var det ju mycket pengar för mig som bara var ung!
    Men det är också enda gången jag vunnit.

    Vilken dålig förlorare hon är, påminner en hel del om min lillayster och hon är 21 år du 😉 Haha, vi har nämligen också spelat idag fast ska tillägga i hennes försvar att hon inte slängde undana allt och jag får ju ännu bo kvar 😀

    Ja, jag får kanske masa mig iväg till doktorn imorgon fast bara kanske! Hehe!
    Kramar till dej också!

  2. Du kanske ska låta dotra köpa lotter hädanefter:)
    Kram

  3. jag har jämt otur!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

