Värker värker

07 januari 2009 kl. 19:18 | Publicerat i Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Om jag nu får klaga (fick nämligen en kommentar för ett tag sedan från en som inte tyckte man skulle klaga utan se det positiva….) så har jag sådan himla värk idag, går åt snart. Kombination av fibro, foglossning och åderbråcken tror jag. Huvudet värker, armarna värker, händerna värker, nacken värker, axlarna värker, skinkorna och ljumskarna värker och skär som knivar så fort jag rör mig och inte prata om vad de värker i högerbenet (där jag har åderbråcken) Värker från knä ända ner till hälen, benet känns som en stor, tung stock. Var in till apoteket idag för att köpa stödstrumpor, men det var inte bara. Var tvungen att mäta anklar och ben först för att få rätt storlek. Det ska naturligtvis göras på morgonen eftersom svullnaden är som minst då. Så det får jag ju göra imorgon. Frågade om salvan också, men hon tyckte jag skulle rådfråga med en läkare eftersom jag är gravid. Jag ska till min läkare på fredag så jag får höra med henne då. Kommer ta ett tag inne hos doktorn för jag tänkte ta upp lite saker, får hoppas hon har tid. Ska egentligen dit för att prata om halvtidssjukskrivning, men hon är väldigt skeptisk till att jag kommer få det eftersom det är hårdare regler nu. Men jag har ju faktiskt papper från utredningen att det är halvtid som gäller för mig tills jag blir klar tandsköterska. Då ska jag få hjälp med att anpassa arbetet med hjälp av fk och en arbetsterapeut. Men men, vi får se. Får jag inte halvtidssjukskrivning får jag ju ta heltidsarbete då och visa att det inte funkar, synd bara för personalen som jobbar där att jag inte kan sköta mitt jobb som jag ska….Sedan ska jag ta upp åderbråcken då. Jag ska även be henne gå genom mitt högerbröst eftersom jag har upptäckt en liten knöl där. Det kan ju vara så att det är någon körtel som har svullnat upp pga att bröstmjölken redan har börjat förbereda sig, men alltid bra att få det kollat. Det var en del av vad jag ska ta upp på fredag 😀

Nu ska jag sluta mitt klagande och hoppas på att jag kommer få sova lite bättre inatt än vad jag har gjort ett tag nu!

Tjingeling

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag lider verkligen med dej vännen! Jag vet ju att din värk inte blir mindre för det men i alla fall.
    Vilken tur att du snart ska till din läkare då. Det är ju en hel del att ta upp.

    Jag brukar jämt få höra från mina vänner att man måste klaga ibland och att man måste få tycka synd om sig själv, dem tycker att jag är dålig på båda grejerna men visst kan även jag 😉
    Ialla fall har du verkligen all rätt till att klaga och hur det än är så är det ju om dig och om ditt liv vi vill läsa om och då när det både är bra o dåliga saker. Men jag tycker det är så orättvist att du ska få så mycket värk och krämpor, du som är en sådan fin och go människa, någon elak och dum hade ju förtjänat det mycket mera.

    Hmm, jaja, nu är det ju som det är och det är tur att du är så stark för att du klarar ju av att leva med det vilket jag verkligen beundrar dig för 🙂

    Ojdå, detta blev ju en hel liten saga, haha!
    Jag hoppas att du känner dig piggare imorgon och att du får sova gott inatt, det behöver du verkligen!
    Skickar DIG en massa KRAMAR med mycket OMTANKE i !

  2. Var får man klaga om inte i sin egen blogg!? 😉 Jobbigt med så mycket värk, jag hoppas den lugnar sig snart.

    Förresten, jag kan inte läsa dina lösenordskyddade inlägg, har du bytt lösen eller är det jag som vimsat till det? 🙂

    God fortsättning! kram

  3. Det var det värsta jag hört!!
    Om det inte passar den personen vad du skriver..SÅ SKIT I ATT LÄSA DÅ!!!
    Det är ju först & främst för dej du skriver & om ditt liv & dina känslor..

    Usch gumman, du har det verkligen jobbigt nu:(
    Har åderbråcken blivit värre eller?
    Har inte hört att du haft såna här problem av det förrut.

    Ja det har ju blivit kämpigare med FK men om du har det på intyg att du ska arbeta halvtid innan du är tandsköterska så borde det ju inte vara några problem, tycker jag.
    Vad jag tycker & var FK tycker brukar oftast vara olika :S

    Men jag håller tummar & tår för att det går bra för dej iaf:D

    Skickar en stooor lååång styrkekram

  4. Svar: Jobbigt att det fortfarande är likadant med dig. Jga hoppas verkligen att läkaren imorgon kan komma med lite hjälp för dig.

    Här är det också likadant ännu, febrigt och hopplöst 😉 Tur att jag är envis till tusen och det är minsann du också!

    Kraaamar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

