Dagen…

05 januari 2009 kl. 23:13 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Hem och inredning | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Väckte Filippa halv 10 idag och det var inte populärt, hon ville sova längre tydligen. Medans hon blundade så sa hon några gånger: ”Nej. Ligg stilla, blunda och prata inte” 😀

Svärfar har varit här idag och hjälp Niklas att rensa i ”snickarverkstan” och i f.d pannrummet. Nu ser man tydligt att det faktiskt är ett stort rum där inne i snickarverkstan! Men det är mycket kvar på väggarna som måste skruvas ner och sådär. Jag har fått varit med och kollat i f.d pannrummet på vad vi ska ha kvar och inte ha kvar så nu är även det rensat. Nu är det bara att fortsätta bära in en del av snickarverkstadens saker in dit eftersom vi tänkte ha såna saker där istället. Blir nog bra när det är klart….

På kvällen kom min mormor och moster hit för att gratta mig i efterskott, fick en jättefin skål av dom. De hade även en julklapp till Filippa med sig och hon fick en jeanskjol och en vit glittrig tröja. När de hade åkt satt jag och tittade när Filippa och Niklas spelade ett Barbie sällskapsspel, Filippa vann 🙂 När Filippa sedan gick och lade sig var det bara slapp i soffan som gällde med en skål nypoppade popcorn!

Imorgon ska vi till min mamma eftersom hon fyller år, måste bara in till stan först för att köpa något till henne. Undrar om Jysk är öppet imorgon, Filippa ska nämligen byta säng. Hon ska ha min gamla antika växasäng istället som jag hade när jag var liten så vi måste köpa en ny och större madrass till den. Hade varit bra om vi kunde få in sängen i hennes rum så fort som möjligt eftersom den just nu står i vardagsrummet.

Nu är det alldeles strax läggdags, ska bli skönt att få lite skönhetssömn om det nu är möjligt 😉

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad flitiga ni är då, så duktigt 🙂 Det blir säkert kanon till slut.

    Jag hoppas du haft en bra dag och att allt är ok med dig och din familj!
    Kraaamar!

  2. ”Nej.Ligg still, blunda & prata inte”
    Haha vad gulligt:)

    Hur gick det, hittade ni någon present till mamma din & en madrass?
    Sån där antik växasäng har vi också…dom är fina!
    Gud vad ni fixar & donar..det kommer bli så bra Terese!!

    Jag börjar också se fram emot att bebisen kommer nu:D

    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

