God fortsättning

01 januari 2009 kl. 13:10 | Publicerat i Allmänt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

God fortsättning på er!

Gårdagens nyår blev riktig lyckad, är så nöjd. Trodde ett tag där under dagen när vi höll på att göra ordning inför maten och allt, att det här kommer gå åt skogen, eftersom vi aldrig hade tillagat huvudrätten förut. Dessutom lyckades jag koka över i grytan när jag gjorde ordning Pannacottan, det luktade bränt i hela huset. Men som sagt, gästerna var helnöjda och skämde bort oss med många positiva kommentarer om maten och jag måste säga att huvudrätten (fläskkarré i lergryta) som vi gjorde var skitgod! Den rätten har vi inte gjort om för sista gången, det är en sak som är säker 🙂

Naturligtvis glömde jag ta en bild på den fina dukningen vi gjorde, Filippa skrev våra namn på lappar och lade ut på bordet också. All mat serverade vi gästerna, det var som att komma till restaurang sa dom…hihi. Efter all mat satte vi oss i soffan där det fanns diverse snacks. Det skulle även skjutas raketer så runt tiotiden gick de flesta ut, men som vanligt kom Niklas in med Filippa efter några minuter. Hon gillar inte det där alls och ändå fick hon ha på sig skydd för öronen men det funkade inte. Så hon satt och tittade på raketerna genom fönstret istället, lite tryggare i alla fall tyckte hon.

Gubben är inte sen med kameran när man klantar sig...

Gumman väntar SÅÅÅ mycket på gästerna...

Här är alla samlade, våra föräldrar. Min lillebror och Filippas kusin Hampus

 

Här spelas det air hockey 🙂

Snart dags för efterrätten!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad härligt ni hade det, tvivlar då inte på att maten inte blev god 😉 Fina bilder.

    Vad du är snäll, jag önskar verkligen dig och din familj detsamma Terese!
    Ha nu en bra dag så här på årets första 🙂
    Kramar!

  2. Såg super trevligt ut 🙂 Hörde talas lite om festen idag av dina svärföräldrar *hehe* Dom var super nöjda!! Sen när blev min lilla goding en linslus???? Hur lyckades du med det?? Mutade du honom med något tro? *fniss*

  3. Oj oj det såg illa ut ett tag med pannacottan, men på bordet serverad & klar ser den alldeles perfekt ut!!

    Jaa vi förlovade oss på nyårsafton:)

    Kram Kram

  4. Svar: Vad du är gullig mot mig Terese, tack 🙂
    Du får också ha en bra kväll, jag hoppas allt är ok med dig o din familj.
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

