Som ett tuff tuff tåg

30 december 2008 kl. 16:48 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2 | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Idag var det dags för ett besök hos barnmorskan. Allt var bara bra, fick lyssna på bebisens hjärta och det låg på 146. Slår snabbt och låter precis som ett tåg, vi hörde suset från navelsträngen väldigt väl också. Bm trodde att bebisen låg väldigt nära den så det var därför vi hörde det så väl. Blev inbokad på en glukosbelastning den 20 jan, är då i v.30. Lite sent men det fanns ingen tid alls i v.28 då det egentligen ska göras. Barnmorskan räknar ju alltid hela veckor, så idag är jag i v.25+6 och alltså i v.25 enligt henne (men v.26 säger jag)

Har idag hunnit med att städa hela huset, jobbigt men väldigt skönt när det är gjort! Niklas har varit och slängt massa skräp på tippen, varit till bolaget och köpt lite dryck till imorgon och tvättat bilen. Så idag har vi ju varit riktigt duktiga, kommer nog somna skönt ikväll 😀

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag fick oxå göra en glukos belastning. Jag hade ätit en banan precis innan jag tog ett vanligt blodsocker test hos bm så det var skyhögt och hon tyckte ,för säkerhets skull, att jag skulle göra ett.
    Var väl inte det roligaste jag gjort men allt var bra. Jag somnade i en stol som dom hade inne på rummet. Sen när jag skulle upp ur stolen så höll jag inte på att komma ur den. Jag var så stel. Jag är glad att ingen såg mig för fick nästan rulla ur stolen. ha ha ha. Ska tilläggas att jag var höggravid och inte speciellt smidig. 😀

  2. Ååå vännen vad skönt att läsa att allt såg bra ut!
    Viss är det väl härligt när man får höra det lilla hjärtat slå i hela rummet:)
    Häftigt med navelsträngen..

    Ja enligt mig är du också i v 26!

    Ha nu en bra byår ni också & ta hand om er!!

    Bamse Kram till dig!!

  3. Vad kul att allt lät bra, blir så glad för er skull ska du veta!
    Kramar!

  4. …..och så städade jag 🙂

    • Ja just det så slappade du i soffan också under tiden jag städade 😉


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

