Jullov

19 december 2008 kl. 12:37 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Jullovet börjar väldigt bra, sjuklingar hela familjen. Filippa spydde ju bara två gånger igår och under hela dagen var hon jättepigg. Men så vaknade hon inatt vid halv 5 (nästan vid samma tid som igårnatt) och gnällde. Hörde sedan hur hon ulkade och allt hamnade i hennes säng. Jag hörde henne nästan direkt då jag låg i soffan och sov, jag började nämligen springa på toa sent igårkväll och tyckte inte det var någon idé att lägga sig nere hos gubben och störa honom. Men när Filippa då vaknade gick vi ner båda två till sängen. Jag kände hur de vände och vred sig i magen på mig, illamående som hette duga. Vi bestämde att Niklas skulle vara hemma idag på sin sista jobbdag innan 3 veckors julledighet om det skulle bli värre för mig. Men som tur är har det inte blivit värre utan håller i sig till illamående, även om det vore skönt att få spy bort lite illamående. Känns precis som det jag hade förra veckan!

Om man tittar ut så är det alldeles grönt ute, nästan all snö har nu försvunnit. Tråkigt men väntat, klart att man inte ska få uppleva en riktigt vit jul!

För ett år sedan såg det ut såhär, är ju några dagar kvar till jul så man kan ju alltid hoppas på att det kommer lite snö tills dess!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Men fy vad tråkigt och jobbigt för er. Här har vi klarat oss än så länge *puh*. Krya på er.

  2. Usch & fy för magsjuka!!
    Håller med dig, trist utan snö på jul, den vi hade har också smält bort här:/


Lämna en kommentar


Entries och kommentarer feeds.