Sista dagen

16 december 2008 kl. 20:26 | Publicerat i Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Åh, nu är jag alldeles slut. Har inte vilat värst mycket idag och det blir döden för min kropp det när jag inte får göra det. Dessutom har jag varit till sjukgymnasten idag för att få hjälp med min foglossning och där fick jag göra lite övningar samt att hon tryckte och hade sig på min kropp.

Började dagen först imorse med sista engelska lektionen. Vi gjorde inte så mycket utan gick genom grammatikprovet vi gjorde förra veckan och sedan gjorde vi en utvärdering av hösten. Fick också reda på att jag blev godkänd i kursen….JIPPI! 😀 Känns så himla skönt, var lite orolig där ett tag att det skulle skita sig. Nu har mycket av mina spänningar och oro för framtiden släppt lite. Har inte engelskan över mig längre utan nu kan jag söka till vilken utbildning jag vill egentligen (nästan i alla fall)l utan att tänka på betygen! Sedan hade jag sista svensklektionen och fick reda på att jag får VG i kursen, precis som psykologin hade jag kunnat få MVG bara jag hade klarat av att vara på lektionerna mer. På ett sätt känns det ju lite tråkigt att man egentligen kunde fått MVG om jag inte hade haft den här värken och kunnat vara på lektionerna. Men ändå känns det ju bra, alla ämnen jag nu har läst har jag ju läst upp och fått bättre betyg och det känns verkligen helt underbart!!!

När jag slutade skolan åkte jag och hämtade Filippa på dagis, sedan åkte vi hem och ordnade med julkorten. Iväg sedan till affären och lade dom på postlådan, in till affären och hämtade ut ett paket. Hem igen och laga mat. Efter maten hjälpte Filippa mig att ställa fram lite tomtar. Sedan fick jag äntligen vila lite i soffan och det var behövligt, hade så ont i rygg, bäckenet och benen. Sedan hjälptes vi åt hela familjen och pärla halsband och armband från Filippas adventskalender.

Eftersom skolan är slut nu (har bara själva avslutningen kvar på torsdag då vi får betygen) så är jag ju ledig imorgon, ja hela familjen är lediga faktiskt. Ska gå upp tidigt imorgon och ringa till min läkare, hoppas jag får tag på henne. Det brukar inte vara det lättaste. Vid halv 10 kommer Niklas mormor och morfar samt svärföräldrarna på fika.

Nu ska jag lägga mig och slappa en stund framför teven innan jag går och snusar med kudden!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jahaa men dåå förstår jag:) ja pernilla känner jag och som du säger så umgås hon mer med min syster:)

  2. Vad skönt att du blir godkänd 🙂
    Jag hoppas du har/får en lugn och skön dag idag då vännen!
    Mysigt när alla kan vara hemma, det behövs minsann.
    Kramar!

  3. Vad duktig du har varit gumman!
    Du SKA vara Så stolt över dig själv nu & jag förstår att det måste kännas superskönt att engelskan är överstökad:)
    Vad mysigt också att kunna vara lediga hela dagen hela familjen:)
    Nu kan du bara ligga & vänta in julen i princip:)

    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

