Mums…

14 december 2008 kl. 19:36 | Publicerat i Recept | 3 kommentarer
Etiketter: , , ,

Kunde inte motstå att göra de här jordnötsbollarna idag och de var väldigt goda!

2008-12-14-001

De smakade faktiskt lite som ”snuskisar” som vi kallar dom här i alla fall. Har för mig att de egentligen heter något annat, någon som vet vad? Receptet kommer här:

2 dl strösocker
2 dl sirap
4 msk kakao
100g smör

Låt koka i ca 3 min, tills det har blivit en tjock konsistens. Blanda sedan i:

3 dl havergryn
2 dl cornflakes

Häll upp smeten i små muffinsformar och låt stelna i kylen.

Snuskisar

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad dem ser goda ut. Dem har jag aldrig hört talas om, alltså snuskisarna, får kanske testa dem också. Vi verkar ju ha lite av samma smak då ditt andra tips var jätte gott.

    Vad konstigt att det bara är jag som inte kan läsa det inlägget då, fattar inget av det faktiskt. Jag testade igen nu men det går inte.
    Kramar!

  2. ”snuskisar” är sååååååååå gott!!!!!!

  3. Ja visst var jordnötsbollarna goda;)

    Snuskisar..haha..näää Terese jag vet inte vad de heter egentligen:)
    Kram & Puss


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

