Räknar ner dagarna

11 december 2008 kl. 09:41 | Publicerat i Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Nu räknar jag ner dagarna till den 19:e då skolan är slut. Ska bli så himla skönt och jag måste säga att jag faktiskt är otroligt stolt över mig själv som har kämpat mig genom skolan under hösten trots all förbannade värk jag har. Även om jag var tvungen att lägga ner två ämnen och läsa en hel del hemifrån så kommer jag ändå bli godkänd i de tre andra ämnena (förhoppningsvis…) Idag måste jag gå genom en hel del saker som har med skolan att göra:

Psykologi,
* Har en muntlig redovisning idag i arbetet jag har gjort om depression & ångest. Måste kolla genom vad jag ska ta upp.
Svenska
* Kolla genom häftet ”ord i rättan tid”. Har nämligen ordkunskapsprov imorgon.
* Skriva till en miljöbeskrivning av novellen vi håller på med, ska lämnas in imorgon.
* Har ett referat som jag inte har gjort klart som ska vara inne imorgon också.
* Dessutom ska jag ha en muntlig redovisning av en författare imorgon så jag måste gå genom vad jag ska ta upp där.
Engelska,
* Skriva ut projektarbetet jag har gjort om Thanksgiving (men först måste Niklas åka iväg och köpa bläckpatron för det gick inte att skriva ut i färg igår och jag har ju några bilder som jag vill ha i färg), har den muntliga redovisningen imorgon om det så jag måste kolla genom hur och vad jag ska ta upp då.
* Måste också kolla genom grammatiken lite då vi har ett grammatikprov imorgon också.
* Dessutom har vi den muntliga delen av nationella provet kvar, men det går ju inte att träna så mycket på!

Att jag har så mycket att göra idag är att jag har varit så upptagen med de två stora arbeten vi har haft i psykologi och engelska. Det tar ju lite tid att hämta information, dikta ihop allt och skriva snyggt på datorn.

Ett stort tack till min underbara gubbe som har hjälpt mig med engelskan, hade nog inte klarat det utan honom. Vill även tacka Emma som hjälpte mig komma i kontakt med en tjej i USA så jag kunde ställa frågor till henne angående Thanksgiving och slutligen tack till Linda också som har gett mig tips och råd när jag har ställt frågor om engelskan!

Puss på er!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det var så lite så 🙂 Bara att säga till om du vill ha mer hjälp någon gång. Håller tummarna för MVG 😀

  2. Javisst ska det bli skönt med lov. Vad mycket du har din stackare men du har då verkligen all rätt till att vara stolt! Du är ju så duktig! 🙂
    Ha nu en bra kväll!
    Kramar!

  3. Ojoj oj det är inte lite du har att göra.
    Förstår att du längtar tills den 19:e!
    Många muntliga redovisningar, det hade jag grymt jobbigt med i skolan.
    Du är så duktig!!

    Kram!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

