Vilken pärs

09 december 2008 kl. 19:57 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Värk, känsligt | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Åkte till skolan tidigt imorse för att ha nationellt prov, den muntliga delen. Men det blev inte så mycket utav det för jag var ensam elev. Därför får den muntliga delen bli på fredag, läraren sa att hon tyckte det vore roligare för mig om jag inte var ensam eftersom vi elever ska prata med varandra. Sitta och diskutera. Så nu blir det ännu mer att göra på fredag!

Sedan var det dags att åka med Filippa till ögonläkaren och det gick överförväntan. Hon behövde inte ens ta de där pupillvidgande ögondropparna för idag såg hon mycket bättre än sist. Så vi ska bara avvakta så får hon komma dit igen om ett år. Ögonläkaren trodde att det kunde vara så att synen är lite efter bara och kommer allteftersom, sedan sa hon att man kan bli lite okoncentrerad efter ett tag också när man sitter där.  Så hon behöver inte glasögon nu i alla fall och det är skönt.

Efter ögonkontrollen gick vi till Napoli och åt mat. Vi beställde olika allihop och det slutade med att Niklas till slut fick äta typ en 3-rättersmiddag 🙂 Filippa beställde strips och korv, jag en pizza och Niklas åt något kött med potatis. Filippa tyckte pappas mat såg mycket godare ut så efter ett tag fick de byta så hon fick Niklas mat och han fick hennes. Allt för att få henne att äta. Jag orkade inte äta upp all pizza och då tog Niklas det som var kvar 😀 Så han fick sig lite utav allas mat!

När vï åkte hemåt igen kände jag att jag blev riktigt sliten, orkade inte hålla uppe kroppen kändes det som. Väl hemma åkte Niklas till jobbet och Filippas kompis kom hit. Lade mig ner i soffan för att försöka slappna av, men det gick inte så bra. Försökte plugga lite också, men inte heller det gick pga det var surrigt runtomkring mig. Bestämde mig därför för att göra de där marknadsnougaten jag har tänkt gjort länge. När jag stod där och blandade ihop alla ingredienser känner jag att jag blir lite konstig. Får ont i magen och blir illamående. Skyndar mig att göra klart allt och får sedan springa in på toa. Där inne blev jag kvar säkert 40 min, samtidigt som man sitter på toa känns det som att det även ska komma den orala vägen. Men jag kniper och kniper, vill inte spy. Stressad blir jag också när två små tjejer står utanför dörren och frågar när jag är klar för att de är sugna på ”pajen”. Vadå pajen hinner jag tänka, det är väl ingen paj jag har gjort. Eller? 😉 Utbrister att det är ingen paj utan det är choklad, då blir tjejerna ännu mer sugna och förväntansfulla. Vid det laget har jag så ont i magen, blir ömsom varm och ömsom kall och vill bara spy…..Till slut lyckas jag väl ta mig ut. Tjejerna fick smaka av marknadsnougaten och sedan satte de sig och tittade på film så då passade jag på att lägga mig i soffan.

Känner mig fortfarande lite illamående och lite magont, men inte som det var förut. Kanske bara är så att magen är i obalans, men jobbigt är det för det är inte ofta man känner så här om man inte är magsjuk. Bara det inte är början på just magsjuka….det återstår att se. Vore dock ingen bra tajmning att bli sjuk nu.

Marknadsnougaten, jättegoda!!

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det där såg inte alls så dumt ut du!! Kan man få receptet tro?

  2. Egentligen ska väl marknadsnougaten vara lite tjockare, men jag tycker de duger bra såhär också. Receptet finns här på bloggen: https://terese.wordpress.com/2007/12/12/recept-pa-marknadsnougat/

  3. Men vad jobbigt för dig !
    Hur mår du idag då? Jag hoppas verkligen att det inte är någon magsjuka.
    Kul att höra att det gick bra för Filippa 🙂
    Hoppas du får en bra o lugn dag vännen!
    KRAM!

  4. Usch vad jobbigt!
    Ingen rolig upplevelse det där när man mår så illa:(

    Nougaten såg väldans smaskig ut, den ska jag nog testa på nåndag!

    Kram Kram

  5. Ser väldigt gott ut. Har du recept att dela med dig av?


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

