Ett hjärta på handen

08 december 2008 kl. 20:46 | Publicerat i Dottern Filippa | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , ,

När Niklas åkte till jobbet på em hade Filippa tråkigt. Därför satte hon mig i arbete, vi skulle nämligen leka och den leken som hon ville leka är ju lite mindre rolig 😳 Man ska rita någonting, tala om vilken bokstav det börjar på och sedan ska den andra gissa vad man har ritat. Helst ska man rita fint också så den andra ser sedan att de har svarat rätt. Jag är så usel på att rita, kan knappt rita en streckgubbe. Tur är väl då att Filippa inte har så höga förväntningar på en utan tycker en streckgubbe är jättefint 😀 Sedan skulle vi rita hjärtan, blommor och klippa ut….Kände hur min onda rygg, axlar och nacke värkte så jag längtade verkligen efter soffan, då ringer en kompis och vill leka. Perfekt ju, följde henne till kompisen eftersom Filippa hade lovat att hämta henne och  det var mörkt ute. Här hemma lekte de väldigt bra tillsammans så jag kunde gå in och duscha och sedan lägga mig en stund i soffan. Sedan när kompisen hade gått hem var det dags för att se på julkalendern tillsammans och öppna paket.

Innan Niklas åkte till jobbet lovade han Filippa att han skulle komma in och rita ett hjärta på hennes hand, om hon vaknar och ser att det finns ett hjärta där så vet hon att han har kommit hem 🙂 Det här har hon pratat om nästan hela kvällen, hon är verkligen förväntansfull. Hon ville tom att jag skulle skriva sms och påminna honom att han inte skulle glömma bort det. Hon dikterade och jag skrev precis vad hon sa:

Hej Pappa!
Glöm inte att när du kommer hem rita ett hjärta på min hand. Från ditt barn. Hej då. Puss puss, älskar dig. Hej då!

Imorgon är det dags för Filippa att komma till ögonläkaren igen för att kolla synen. Det blir pupillvidgande ögondroppar och massa undersökningar som tar minst en timma. Håll tummarna för att det inte blivit värre och att hon klarar sig utan glasögon ett tag till!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Men vad gulligt! 🙂 Blev det ett hjärta nu då?

    Åh, jag lider med Filippa, dem där dropparna är hemska och när man bara är barn, stackars liten! Allt blir ju så suddigt.
    Såklart att jag håller en tumme för henne!
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

