Flyg ut lilla fågel!

06 december 2008 kl. 13:51 | Publicerat i Allmänt | 3 kommentarer
Etiketter: , , ,

Satt här i vardagsrummet i lugnan ro när jag hör hur det håller på och dunkar för fullt ute på altan. Ser då en fågel som flyger i hög fart. Runt, runt och flyger hela tiden in i fönsterrutorna. Han tog sig inte ut. Jag  gick därför ut på altan och öppnade dörren ut så han skulle kunna flyga ut igen. Helt plötsligt så försvann den, tänkte att den kanske hittade ut i det där små hålen som han kom ifrån så jag gick in, stängde altandörren efter mig och hör då det där kvittrande och dunkandet igen. Men den här gången var han inomhus, jag hade nämligen inte stängt altandörren så han passade ju såklart på att flyga in då. Ropade på Niklas så han fick komma och hjälpa mig för att få ut fågeln, som tur var så var det en liten fågel. Hade det varit en stor fågel hade den väl flugit i sönder allt som är härinne. Till slut lyckades vi få ut den på altanen igen och jag fortsatte försöka få den att flyga ut mot altandörren. Till slut så hittade den i alla fall ut, då passade gubben på att stänga och låsa altandörren så jag inte tog mig in i värmen. Han stod på insidan, skrattade nöjd och sa: ”Där får du för alla bilder du lägger ut på mig på bloggen!” Men det dröjde inte länge förrän han öppnade åt den stackars gravida frusna frugan han har. Han vet väl som väntar honom om han är för elak 😉

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det var faktiskt inte dig jag släppte in utan Bebisen….. du fick bara ”hänga på”.. 🙂

  2. Hörreduru…nu blir det smisk 😉

  3. Hehe, ni båda är ju för roliga, vilken tur att ni hjälpte den lilla pippin då! 🙂
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

