SNÖ

05 december 2008 kl. 13:08 | Publicerat i Värk, känsligt | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , ,

Oj nu har det snöat rejält idag, jag ska åka och hämta Filippa på dagis snart och är illa tvungen att skotta bort snön så jag tar mig ut med bilen. Undra hur det kommer gå med min foglossning 🙄 Det är inte bra tajmat att vara gravid mitt i vintern och ingen gubbe hemma….haha. Jaja, det får väl gå.

Har världens huvudvärk idag, antagligen beror det på att jag blev väldigt uppstressad och fick ångest igår. Satt nämligen och försökte kolla upp hur det blir för mig när jag slutar skolan nu om 2 veckor. Har inte många A-kassa dagar kvar, uppfyller inte kravet att få en ny ersättningsperiod, lär inte klara av att gå ut och jobba heltid sedan så jag försökte få tag på min läkare. Hon var ledig den här veckan. Har hört och läst att om man har barn under en viss ålder så har man rätt till 150 extra a-kassa dagar. Mailade därför kommunals a-kassa igår så jag hoppas innerligt att det gäller mig också. Då kan jag stämpla på halvtid och vara sjukskriven den andra halvan. Bara läkare och fk går med på halvtidsjukskrivning. Men det var ju det vi kom fram till i våras, att halvtid är det bästa för mig. Visserligen har jag ju studerat på heltid den här hösten, men har det gått så bra då? Nej, jag har ju fått tagit bort några ämnen och dessutom fått läst väldigt mycket hemifrån eftersom det blev för mycket värk. Så det borde ju också vara ett tecken på att jag inte klarar av heltid!

Vi får se hur det blir, just nu känns det väldigt jobbigt när man inte vet och går och oroar sig hela tiden!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Visst är det lite mysigt med snön men också jobbigt, skotta lugnt!
    Här nere är det bara regn :s

    Vad jobbigt att ha det som du har det när allt hänger i luften, jag hoppas verkligen att det löser sig för dig.

    Okej, har du inte haft något betyg samtal så att du ungefär vet vart du ligger då?
    Kramar!


Lämna en kommentar


Entries och kommentarer feeds.