Nationellt prov

03 december 2008 kl. 10:53 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Värk, känsligt | 1 kommentar
Etiketter: , , , , , , , , ,

Ja idag är det dags igen för andra delen av det nationella provet i engelska. Idag är det uppsats som gäller, inget som man direkt kan förbereda sig på eftersom jag inte har en aning om vad jag ska skriva om. Alternativen får vi när vi kommer dit. Förra provet, läs- och hörförståelsen gick nog åt skogen. Kändes precis så i alla fall….

Nu har jag gjort klart arbetet i psykologi också som ska lämnas in imorgon. Satt hela dagen med det igår. Arbetet skulle ju vara max 5 sidor dataskrivet av själva innehållet med framsida, innehållsförteckning och källförteckning. Jag valde att skriva om depression/ångest och sidorna hamnade till sist på 13! Hur klarar man av att skriva ett arbete på endast 5 sidor? Funkade absolut inte för mig i alla fall, jag hoppas det går bra ändå…

Idag när man vaknade och tittade ut ser man att det är alldeles vitt ute, härligt! Det blir så mycket ljusare och mysigare ute med snö. Ska försöka ta med Filippa ut nu innan jag ska till skolan och se om jag kan få till ett fint vinterkort på henne (julkort), får passa på när snön är här liksom. Hade ju sagt att jag inte skulle göra julkort i år, men jag tänkte bara ge fotojulkort till våra föräldrar. Resten skickar vi vanliga julkort till! Kan verkligen inte låta bli….

Tjingeling!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hoppas att det kändes ok på det nationella provet.

    Oj 5 sidor bara!! Det skulle jag också ha haft svårt att hålla mig till, du valde ett bra ämne, iomed att du själv vet vad det handlar om.
    Jag tror att det blir intressant att läsa eftersom du kommer skriva mkt med egna ord & kanke egna erfarenheter.

    Skönt med jullov snart kan jag tro!??
    😉
    Jag tycker tt du är så stark & duktig Terese.
    Verkligen.. Är impad av dig.

    Du ska se att det blir tandsköterska av dig en dag:D

    Kram vännen


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

