Årets första julbord

25 november 2008 kl. 21:45 | Publicerat i Dottern Filippa, Värk, känsligt | 1 kommentar
Etiketter: , , , ,

Klockan är över 22 och jag har precis hunnit landa. Det har varit en ganska så hektisk dag. På fm åkte hela familjen in till stan för att lämna in vår inspelningsbar boxer och sedan handlade vi lite julklappar. När vi kom hem var det bara för mig att åka iväg till skolan för att ha svenska. Fick reda på resultatet av grammatikprovet och jag är trots allt nöjd med det. Trodde ju jag skulle ha hur dåligt som helst, men var faktiskt bara någon poäng från VG. Hade jag bara skrivit de där två orden som jag satt och tänkte på hade jag ju fått VG, men jag får vara nöjd med nästan ett VG i alla fall 🙂

Fick reda på i skolan att det var ikväll som vi skulle till kommunfullmäktige och lyssna på ett sammanträde och sedan bli bjudna på julbord. Läraren ville gärna att vi skulle följa med och sedan för en annan som inte är van vid att bli bjuden på julbord tyckte jag det vore kul att följa med. Problemet var bara att Niklas jobbade kvällen. Eftersom svärföräldrarna alltid brukar var tillgängliga och ändå passar deras andra barnbarn tänkte jag att det nog inte skulle vara några problem. Kommer hem och äter, sedan ringer jag till dom. Ingen som svarar. Ringer på mobilen, ingen som svarar. Försöker efter en timma, samma sak. Försöker igen efter ytterligare en timma, inget svar. Prövar till svägerskans mobil, inget svar där heller. Nu är det bara en dryg timma kvar tills det börjar. Försöker igen. Nä, ingen som svarar någonstans. Nu börjar man ju bli lite orolig, då de alltid annars brukar svara, eller i alla fall ringer upp ganska snabbt efter.  Dottern hade vid det här laget gått till grannkompisen. Till slut får jag tag på svägerskan och hon säger att svärföräldrarna var med hennes son och hans kompis till badhuset. Men borde vara hemma snart eftersom klockan var 18. Ringer till Filippa och kompisens pappa säger att hon får vara kvar där, jättesnällt. Tackar och tar emot och säger att svärföräldrarna säkert är på väg snart så då kan de hämta Filippa. Men just när jag lade på telefonen så ringer svärmor och då är de hemma. Puh…vilken lättnad. Hon kunde komma som tur var, men kusinen var ju där också och skulle sova över. Sa att det säkert inte tar så lång tid därborta så kusinen kan nog lägga sig i tid då han ska till skolan imorgon…..

Någon minut innan det började var jag på plats i alla fall och jag hade helt fel att det inte tog så lång tid. Själva sammanträdet tog över två timmar då det skulle tas en massa beslut om budget och annat. Sedan var ju julbordet då. Men jag är glad att jag kom iväg, det var lite intressant att få höra lite hur såna där möten går till och hur de beslutar olika saker som har med kommunen att göra. Dessutom får man ju umgås och få lite mer gemenskap med de övriga ”klasskamraterna”, en annan som läser hemifrån mest får ju inte det där sällskapet annars.

Filippa hade inte ätit något hos svärföräldrarna så hon var hungrig, så jag fick ge henne smörgås och yoghurt nu när vi kom hem. Eftesom hon har ätit klart och borstat tänderna så ska jag ta och lägga henne nu. Tur att hon är en kvällsmänniska i alla fall! 😀

Imorgon är det skola igen som gäller eftersom vi ska ha nationellt prov i engelska, det riktiga provet den här gången….usch.

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Godmorgon!
    Oj vilken hektiskt dag, förstår att du var trött & slut!
    Men vad kul för dig att du kunde vara med tillslut.
    Då har du ätit ditt första julbord nu för i år, hoppas det smakade bra!??
    Nää dags för jobbet igen då.
    Ha en toppen dag som förhoppningsvis blir lite lugnare.
    Å förresten, GRATTS till Nästan ett VG:)
    Ett G++++;)

    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

