Snöstorm

24 november 2008 kl. 12:03 | Publicerat i Allmänt, Hem och inredning, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , ,

Brrr…riktigt riktigt rått ute idag. Det är värsta snöstormbyar! Idag vill jag helst hålla mig inomhus med tanke på vädret, men eftersom man har en tokig rastlös dotter hemma hela dagen så vet man aldrig vad det blir. Gubben ska iväg och jobba sedan, han gör kväll/natt den här veckan så då blir det bara jag och dottern hemma på kvällarna.

Eftersom det är advent snart så tänkte jag börja lite smått att pynta under veckan. Måste ta ner alla saker från vinden och se vad man har och vad som funkar. Man vet aldrig, det brukar ju varje år alltid vara så att det är någonting som inte funkar. Jag har nu beställt den här skänken från Mio, skrev och mailade till dom hur mycket det skulle kosta att få den monterad innan man hämtar den. Har inte fått svar än, men om det inte är allt för dyrt så ska jag nog unna mig det. Allt för att få den på plats så fort som möjligt. Skulle vilja ha någon ny fin lampa att ha på skänken också (kanske något juligt eller något) och eftersom jag (vi) har 2000 kr i presentkort på Cervera så kanske man skulle åka in till stan för att kolla lite 🙄 Förhoppningsvis får vi 1800 kr till på Cervera till jul, som vi alltid brukar få…. 😀

Var till skolan förut och pratade min lärare i engelska. Vi har ju börjat med ett avslutande projekt nu och jag skulle höra lite hur det går till. Tydligen ska man skriva om någonting som handlar om USA (jag tänkte att jag skulle skriva om Thanksgiving) Det ska vara 3-5 sidor dataskrivet. Det ska vara framsida, innehållsförteckning, källanvisningar, frågeställningar, introduktion….ja ungefär som det där specialarbetet man gjorde på gymnasiet. Sedan nöjer de sig naturligtivs inte med att bara lämna in skriftligt utan man ska även redovisa muntligt! Puh…inte nog med detta, så har vi nationellt prov till onsdag i läs-och hörförstålse. Nästa vecka är det nationellt prov-uppsats och om 2 veckor är det nationellt prov-muntliga delen. Samma dag som vi ska redovisa projektet har vi grammatikprov!! Samtidigt så kommer vi ha ett likadant arbete i psykologi, vi ska välja ett ämne och fördjupa oss i och tillvägagångsättet är detsamma.

Någon som har lust att byta med mig??

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Å va härligt med presentkort! Älskar kpresentkort! O ja var precis inne på Cervera o de har sååå mycket fina saker där!!!!

    Bl a en jättefin megastor lykta jag blev förälskad i

    Kraaam

  2. Jag håller med Linda, Cervera har ju super mkt fina grejjer!!
    Inte skulle man tacka nej till ett presentkort där inte:)

    Usch, nä jag är inte avis på alla prov mm…
    Men du får tänka att det snart är jul, inte långt kvar till ledighet nu:D

    Kramar

  3. Du har en award att hämta hos mej!
    För att du ÄR du & för att jag är glad att jag lärt känna
    dig här:)
    Å sen för att du har en sån skojsig blogg förstås;)

    Kram!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

