Barnkalas och värk

23 november 2008 kl. 20:28 | Publicerat i Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , ,

Idag har vi varit till Filippas tremänning som fyller 4 år till veckan. Mycket folk och lekfulla barn som springer runt, runt gör att man blir alldeles snurrig i huvudet. Jag känner att den här fibrovärken nu inte alls är bra. Ständigt ont i rygg, axlar, nacke, armar, huvud och ben så det är ganska jobbigt att åka till ställen där man måste sitta och vara trevlig. Ville bara åka hem och lägga mig raklång i sängen eller soffan, det brukar lindra värken lite i alla fall. Igår hjälpte Niklas mig att sätta värmeplattorna på ryggen, jag satte på mig ett lite tajt linne som gjorde att plattorna satt ganska så bra. Sedan låg jag i sängen i 40 min och bara försökte slappna av. Värmen från plattorna gör att musklerna blir väldigt avslappnade, kombinationen av att jag har provat något nytt för de onda musklerna/lederna och kylan ute är nog orsaken till mycket mer värk just nu!

Man blir så otroligt trött, irriterad, ledsen på den här värken. Vill så gärna ha den här orken att göra saker. Snart är det ju dags för att adventspynta och städa, vilket jag brukar tycka är lite kul. Men inte när man har så ont. Sedan vill jag gärna baka pepparkakor och marknadsnougat med Filippa, har ju också lovat henne att göra de här snörbollarna. Vore bra om det blir gjort nu under veckan så man kan hänga upp dom lagom till första advent. Dessutom blir det inte heller bättre av att man har den jäkla foglossningen som gör ont!

Var tvungen att klaga lite….

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Klart du måste få klaga, det är ju DIN blogg =)
    Skönt att du får nåt underbart som är värt den där jäkla foglossningen! Men veckorna blir långa när man har ont!
    Jag ska oxå försöka pynt till det lite här… Mamma var här och hjälpte Ozzy städa rummet idag iaf. Det BEHÖVDES!!!!!!
    Kram

  2. Klart du måste klaga!!
    Usch den där tröttheten är inte rolig, man får inte lust till någonting & sen blir man frustrerad över att man vill så mkt men inte orkar:(

    Hoppas att plattorna ska hjälpa i längden iaf, det låter himlans skönt!!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

