Det gör ont

22 november 2008 kl. 15:44 | Publicerat i Allmänt, Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Vaknade imorse med jordens huvudvärk. Även om jag är väldigt van vid huvudvärk, har det ju dagligen så vänjer jag mig nog aldrig med att vakna med huvudvärken. Otroligt jobbigt att göra det tycker jag. Huvudvärken har nu blivit värre känner jag och det gör även mer ont i nacken, axlar, armar och rygg idag. Dessutom har jag ont i näsan och nyser stup i ett, så det kanske är så att det är en förkylning på g?

Linda, du frågade om Thermosensen. Jag har prövat den en gång. Nackdelen med den var att det inte går att sätta fast värmeplattorna på kroppen utan det måste man ha kardborreband eller speciell väst till. Kardborreband fanns med två stycken men inte västen utan det var ett tillbehör som går att köpa till. När jag provade plattorna hade jag dom runt axlarna och då funkade det relativt bra när jag låg ner utan att sätta fast dom på något sätt. Jag kände att jag blev väldigt avslappnad och att det hjälpte en hel del. Men som sagt, jag ska köpa till västen så att de sitter fast ordentligt och att man även kan gå med dom på sig.
Du nämnde någonting om spikmatta, vad är det för något? Gör det inte ont på oss som har fibro?

Idag har vi provat en ny maträtt som faktiskt var väldigt god, nämligen fiskkakor med spenatcreme. Till det blev det potatis. Filippa älskar ju fisk och hon åt jättebra. Vi har faktiskt blivit mycket bättre på att äta varierad mat nu, försöker äta fisk en gång i veckan i alla fall 🙂

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Åå va jobbigt o vakna me dhuvudvärk, vet precis hur tungt allt blir när man har det direkt på morgonen…hoppas inte du är på g med förkylning!
    Kram vännen!

  2. Ok, ja då låter det ju som att du borde köpa till västen.
    Jag trodde man kunde sätta fast dom & ha dom under kläderna när man har riktigt dåliga dagar..Men en väst kanske mn inte har lust att gå med i skolan/jobbet;)

    http://www.shaktimattan.se
    Gå in & kika på den sidan, det står att den ska vara bra mot fibro..men att det tar några ggr innan man vänjer sig.

    Krya på dig!

    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

