Aj då….

21 november 2008 kl. 10:33 | Publicerat i Dottern Filippa, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Provet i grammatiken gick väl inte sådär jättebra vill jag påstå. Jag blandade ihop allting, minst två ord satt jag och tänkte på. Men skrev aldrig ner dom då jag trodde att det var fel. Kommer hem och då var det ju naturligtvis rätt! Varför lär jag mig inte att skriva orden i alla fall även om jag tror att det är fel? Ja ja, blir jag bara godkänd blir jag överlycklig!

Naturligtvis hade kusinen börjat med pepparkaksbaket igår när vi kom, en hel plåt var redan klara och ätbara….ja, då fick han som han ville ändå. Ska bli väldigt intressant att se nu till Filippas luciafirande på dagis om svärföräldrarna kommer. Antingen kommer dom båda och har kusinen med sig dit eller också kommer bara en utav dom då den ena måste vara hemma och passa honom….

Utvecklingssamtalet på dagis gick bra. Vår tjej är glad, lättsam, trygg, trevlig, klipsk, duktig 😀 De sa att hon aldrig blir arg eller irriterad på någon, utan har världens tålamod. Självklart kan hon säga ifrån om det är någon som kanske är dum och det är ju bra. Med klipsk menade dom med att hon kommer med väldigt förnuftiga meningar. Hon har fantasi och kommer på saker att göra hela tiden. De har hela tiden sagt att de tycker Filippa är äldre än vad hon är och att de själva ibland måste påminna sig om det. Hon har utvecklats väldigt mycket. Från att inte vilja vara med på samlingar, sjunga och prata högt så är hon med på allt de gör på samlingarna nu. Gumman har alltid varit en sån som avvaktat och kollat in andra istället för att vara med och utföra själv. Utförandet har hon då väntat med tills hon kommit hem. Hon har liksom samlat på sig all intryck istället….vilket både jag och Niklas känner igen oss väldigt väl. Vi har alltid varit såna vi också!

Förra årets pepparkaksbak härhemma! Blir nog en sån kväll i år också 🙂

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja så är det, jag gjorde som dig med prov i skolan..skrev..suddade..skrev nåt annat..suddade igen..
    Det första man tänker är oftast rätt!
    Håller tummarna för ett G!

    Hmm*suckar* åt svärföräldrarna..

    Fina bilder på lill tjejen!
    🙂
    Kram & önskar er alla 3 en mysig kväll

  2. Jag trodde du hade provet nästa vecka. Men det som du skrev om igår, kom du på det? Eller var det på provet?
    Som sagt så trodde ju jag också att jag skulle köra på det så du klarade kanske också det bättre, hoppas det i alla fall 🙂

    Kul att höra så fina ord på dagiset, kan tänka mig att ni växte lite då och med all rätt! 🙂

    Tänk att jag också trodde det skulle bli så av dem där pepparkakorna efter det du skrev, tycker det är väldigt illa om dem inte kommer till Filippas lussefirande. Men vad kan man göra? Tyvärr inte så mycket men förstår att det är en jobbig sits!

    Dem där pepparkakbaks dagarna är verkligen ett ”måste” för att få den rätta stämningen, så mysigt 🙂 Jätte söta bilder!

    Ha nu en bra kväll på er!
    Kramar!

  3. ”Tålamod är en dygd” heter det ju så kusinen hade gott kunnat vänta med pepparkaksbaket! Nu blir det ju mer att han gör något roligt och sen får Filippa vara med om hon har tur… Men det är ju inte så lätt att säga något heller, man får ju välja sina krig. 😉
    Jag hoppas de kommer till Filippas lussefirande båda två i alla fall!

    kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

