Vad tror ni?

19 november 2008 kl. 12:17 | Publicerat i Hem och inredning | 12 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Jag har nu bestämt mig för att köpa den här skänken för en del av pengarna jag fått i present…

Den ska stå där vi har det fula vitrinskåpet (jag är så otroligt trött på det!)

Vi skulle vilja ha nya tapeter där (dels för att tapeterna är sneda och dels för att Niklas avskyr dom…) Jag skulle vilja ha en lite mörkare mönstrad tapet bara på den väggen där skänken ska stå.
Sedan skulle jag vilja ha en enfärgad ljus färg på de andra väggarna, på väggen där fönstret är och där tavlan hänger.

Grejen är den att vi har en annan färg, brun färg lite längre bort i rummet. Den kanske vi också bör byta ut och ta samma enfärgade tapet som vid matplatsen, eller vad säger ni?

Har ni förslag på vilka färger och tapeter som skulle passa? Ni kan ju försöka ignorera taket, det ska så småningom också bli vitt.

12 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja, kör på någon ljus färg. Kanske inte helvitt eftersom fanér, dörrar och tak (och skänk) är i den färgen. Rummet kommer hursomhelst att kännas rymligare med ett vitt tak och ljusare tapeter. Sen är det ju lättare att möblera med lugnare väggar.

  2. Jag måste ju börja med att säga GRATTIS i efterskott 🙂
    Jag förstod att du hade en toppendag, skoj!
    Jag ligger ju lite efter nu 😉

    Ska också passa på att tacka för din omtanke, du är ju så go 🙂

    Jag ska återkomma med ett tycke i den här frågan, ser lite dubbelt nu, haha!
    Kraaamar till dej!

  3. Latte är ju en bra färg!
    Jättefin skänk, fräsch! Har en kompis som målat sitt vitrinskåp vitt, oxå fräscht, men det kanske är mer jobb än du tänkt =)
    Kram
    Fina magbilder oxå förresten!

  4. Hej sötnos!
    Gör fin skänk!
    Den skulle passa jätte bra där vitrinskåpet står..
    Å vet du??!
    Innan jag läste att du ville tapetsera om så tänkte jag, gud vilken fin tapet dom har!
    Verkligen, jag tycker det fortfarande;)
    Så nu kan jag tyvärr inte komma med några råd om någon annan;)

    Kramar om

  5. Jag tycker oxå tapeten är fin, men har ju bara sett den på kort =)

  6. Som sagt jag tycker ju också tapeten är fin, men inte gubben. Sedan är det faktiskt så att den är sned. Tittar man ordentligt så ser man det jätteväl. Något man stör sig på när man sitter och tittar….

    P: Visst kommer rummet kännas ännu mer rymligare med vitt tak och ljusa färger på väggarna! Tycker du att det ska vara en ljus färg ovanför skänken också?

    Marie: Hade tänkt först att jag skulle måla om vitrinskåpet till vitt, men det är ju mycket jobb. Sedan tycker jag att den är lite för hög för att stå där som den gör. Den känns liksom bara i vägen. Vill ha en lägre möbel där för att få rummet lite rymligare. Dock hade jag faktiskt tänkt måla hörnskåpet vid altandörren till vitt, lite jobb det också. Men vill gärna behålla det skåpet för att kunna förvara porslin och sånt i det. Latte är jag faktiskt lite trött på då vi har de här kaffefärgerna på väggarna redan…

  7. ja, det är klart, jag har ju inte fått till den färgen hemma än, så jag har inte sett mig trött…. =)
    Ljus grå? Eller är det en för kall färg?
    Ser vad du menar med att skåpet är högt! men det kan nog va värt tiden att måla hörnskåpet, och jag tror det blir himla skönt när ni får taket vitt sen!
    Hur trött är man inte på den där fura färgen!
    Jag ska nog försöka fixa till väggarna här när katterna flyttar, och då blir det nog nån latte färg i sovrummet iaf!
    Kram

  8. Har en kompis som gjort fondväggar i matsal+vardagsrum med en tapet som har ett vitt blommönster med svart bakgrund. Just hos er skulle det nog se konstigt ut om ni har kvar fanéren (eller hur man nu säger) men kanske en i liknande modell men i annan bakgrundsfärg? Jag skulle själv vilja ha nåt liknande men i en dov lila nyans… Har nog kompisens tapet på nåt foto om du vill se.

    Fin skänk!!

    kram

  9. Marie: Ja latte är en fin färg annars så ta det i sovrummet! 🙂 Fick förslag från en annan om ljusgrå färg faktiskt, får nog kolla vad som finns!

    Annika: Ser gärna bild på den tapeten! Måste fråga, vad är fanér egentligen? 😳

  10. Skänken är jätte snygg 🙂
    Jag tycke också att ni har det fint som det är idag, verkar så mysigt!
    Men jag är också inne på den grå varianten faktiskt, är ju snyggt till det vita, ja till det mesta faktiskt.
    Det finns ju så många olika nyasner så kan tro att det inte är det lättaste att välja.
    Faner är ett slags trämaterial, fast vet egentligen inte skillnaden mellan det o panel som jag själv hade valt att kalla ert det vita som är av trä.
    Faner är väl tunt? Hmm, blev lite att fundera på här nu ju, jag vet i alla fall att jag själv har panel……;)

    Jag hoppas att du mår någotlunda okej idag och att du får en bra dag!
    Kramar!

  11. Tack Malin! Jag kom inte på vad det heter när man har trä på halva väggen… 😀 Panel menade jag ju!

  12. Vilken himla fin skänk.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

