En liten buff….

14 november 2008 kl. 11:07 | Publicerat i Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Natten har varit väldigt lugn. Filippa har sovit som en stock, vilket är skönt. Tror att alvedonen hon fick igårkväll gjorde susen. Just nu har hon ingen feber, men hon har en förmåga att vara bättre på morgonen och få feber igen emot kvällen. Natruligtvis hoppas jag att hon slipper febern helt och hållet nu. Men det märks på henne att hon inte är helt pigg, ligger under filten i soffan och kollar på barnprogram. Hon säger att hon har ont i näsan, pannan och ryggen. Det var meningen att vi idag skulle åka in till stan och handla till kalaset imorgon, sedan skulle Niklas och Filippa köpa present till mig. Men trots att hon inte har feber just nu så tror jag det är bättre att hon får stanna hemma och ta det lugnt. En fredag i affärer är nog inte så värst bra om man är lite dålig. Så hennes farmor och farfar får passa henne en stund medans jag och Niklas åker till affären och handlar. Måste ha med mig gubben eftersom vi ska köpa drickbackar bla, lite tungt att bära själv. Hon vill helst vara här hemma så vi får höra om farmor och farfar kan komma hit och passa henne istället, det är ju faktiskt så att det allitd är skönare att ligga hemma när man är dålig. Egentligen hade jag själv velat ligga under filten hela dagen idag, det är ett riktigt pissväder ute och kroppen mår inte bra. Idag värker det också mer i armar och händer vilket göra att man känner sig ännu mer orkeslös och svag att göra saker.

Imorse när jag och Filippa låg i sängen och myste lite, så kände jag att bebisen vaknat till liv och körde ett litet race där inne i magen. Sa till Filippa att hon skulle lägga handen på magen och efter en stund så kände hon en liten buff 😀 Jag har faktiskt haft lite svårt att avgöra om det egentligen känns utanpå magen, eftersom jag ändå känner sparkarna inifrån. Det är ju lite lättare när det sparkas eller rör sig såpass mycket att man ser det med blotta ögat på magen.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Skönt att hon är lite piggare idag, hon kan nog behöva vila idag för att orka med morgondagen 🙂
    Jag är också så trött på all värk och det kalla och blöta vädret, mår ju också mycket sämre då! Vill ha sol! Det där påverkar nog mer än vad man tror.

    Vad kul med lite rörelser från bebisen, kan tänka mig att Filippa är impad nu 😉
    Ha det, kramar!

  2. Ååå vad härligt med sparkarna i magen=)
    Gud jag tycker graviditeten hittíntills har gått så fort för dej!

    Skönt att Filippa också förhoppningsvis är bättre..
    Men det brukar ju kunna gå upp & ner ett tag innan det ger med sig helt.

    Önskar er en trevlig fredagskväll

  3. åååååå va mysigt med sparkar, iallafall lätta =)
    Avis som vanligt då, fniss
    Hoppas ni får en skön helg
    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

