Host, host

13 november 2008 kl. 19:27 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Kvällen igår fortsatte krångla. Jag skulle spela in ett program igår, så jag satte på timern där nere vid teven. Tror ni att den sattes igång och spelade in då? Natuligtvis inte. Efter jag kollat på Greys Anatomy orkade jag inte med huvudvärken längre så jag gick och lade mig istället. När jag kommer in till sängen där dottern låg, vaknade hon och var alldeles snorig och gnällde om att hon hade ont i halsen. Så inatt har det blivit lite sämre med sömn eftersom Filippa låg och vred sig hela tiden och gnällde.

Idag är hon riktigt förkyld och alldeles blank i ögonen. Bestämde att hon inte skulle leka idag utan bara ta det lugnt. Själv fortsatte min huvudvärk idag så jag har käkat panodil hela dagen. Filippa har varit lite rastlös, så vi bestämde oss för att åka till affären och skaffa grejer till ett pyssel som vi tänkt göra tillsammans. Vi ska göra snörbollar, hon såg dom göra såna på bolibompa för längesedan och hon har tjatat om dessa ett bra tag nu. Väl i affären ringde svärmor och frågade om vi ville komma dit en stund, så istället för att åka hem och börja med snörbollarna så åkte vi dit. Kusin Hampus var där och det vart nog lite för mycket lek och hög volym där för henne efter ett tag för hon kom till mig med sina blanka ögon, tog sig för pannan och sa: Mamma, det tjuter i pannan och huvudet!
Så vi åkte hem så hon fick äta lite kvällsmat och sedan lägga sig och vila framför barnprogram!

Såna här tänkte vi göra!

Jag tänkte att Filippa skulle få göra massa olika såna här och sedan kanske ge bort några i julklapp.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. men hur gör man sånna?

    vore nog ett lagomt pyssel för mig 🙂

  2. Jag kan skriva ner beskrivningen här på bloggen imorgon 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

