Regn och rusk

12 november 2008 kl. 19:50 | Publicerat i Värk, känsligt | 1 kommentar
Etiketter: , , ,

Idag har det varit ännu en dag med mycket värk och även ännu en dag med regn och rusk. Det här regniga vädret tar död på en stackars värkande kropp. Jag tror de flesta med led-muskelvärk känner igen sig. Har ändå varit iväg en sväng till stan för att träffa kompisen Maria och hennes söta son. Vi fikade och pratade, fick gosa lite med sonen också 🙂 När jag var på väg hem från stan så fick jag så himla ont i huvudet också, jag som hade tänkt att plugga på eftermiddagen. När jag hämtat Filippa och vi varit in och handlat åkte vi hem, slappade en stund i soffan. Men kände att jag var tvungen att ta tag i pluggandet. Bokrecensionen i svenska ska vara inlämnad på fredag och jag har inte ens börjat med  den. Jag fick ner några få rader, sedan satte det stopp. Hittade inte rätt ord så jag blev tokig. I samma veva spillde jag ut vatten på soffbordet och golvet, gubben ringde från jobbet och en kort stund efter dog fjärrkontrollen helt till boxern. Jag bytte batterier, men det funkade inte alls. Inte en knapp på kontrollen funkade. Drog ur sladden till boxern, satte i den igen. Sedan gick det ju naturligtvis inte sätta på den igen!

Herregud att jag inte dog, allt bara krånglade! Så nu har jag fått satt mig här ”nere” för att kolla på teven, avskyr verkligen det här rummet då det är så mörkt och kallt. Visserligen har vi en stor platt-tv här, så det är ju en positiv grej i alla fall…Nu ligger jag här under ett stort täcke och äter chips, lite tröst såhär efter en jobbig dag!!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja vädret ja!
    Hua vad kroppen värker nu:(
    Jag har inte haft några direkta besvär på länge, men nu.
    Mitt sätter sig ju direkt mellan skuldrorna, så på natten ligger man bara & vrider & vänder på sig..det gör riktigt ont:(
    Stel i hela kroppen & småvärk över allt..

    Sommar, jag villl ha sommar!!

    Vi får tänka på varann när det blir som värst, vännen.

    Den där chipspåsen var du verkligen värd efter några såna där prövningar:D

    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

