Inte sjyst

11 november 2008 kl. 17:16 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Jag har ju lagt ut några fina bilder på gubben här på min blogg, vilket inte har varit så populärt. Ena bilden var det en snäll arbetskamrat som skrev ut på jobbet och lade på bordet så alla kunde se. Idag fick jag ett mms från gubben som var på jobbet, med en bild på hans skåp. På skåpet hade de hängt den där bilden som jag lade ut häromdagen med brudklädseln….Kan inte sluta le lite, det kan inte vara lätt att vara arbetskamrat med Ekberg 😀 Sedan är det väl egentligen mitt fel, som lägger ut kort på maken också! Men han ska veta att jag ändå gör det av kärlek 😉

Igår hade jag ju sådan värk i kroppen, kom på idag att det måste ha berott väldigt mycket på vädret. Det blåste och regnade i princip hela dagen och kvällen. Idag är det faktiskt lite bättre med värken (och vädret också för den delen) Filippa sov hos grannkompisen igår, det är så svårt att neka henne när de frågar och eftersom hon inte lekt på några dagar och dessutom är ledig från dagis så funkar det ju. Sedan sover hon ju inte borta så himla mycket heller, men gud vad man saknar henne när hon inte är hemma! Helt otroligt. Sedan jobbade gubben kvällen så jag var helt själv här igårkväll. Den här kvällen ser i princip likadan ut. Filippa och kompisen kom och frågade om inte Filippa fick sova där idag också. Sa att hon faktiskt kunde sova hemma inatt eftersom både jag och pappa saknar henne. De gick sedan hem till kompisen och kommer ganska fort hem hit igen och utbrister: Men mamma, jag fick faktiskt sova där där för hennes föräldrar! Så kommer hon och tittar på mig med sina bruna stora ögon, bedjar och säger att det är sista gången 🙂 Ja vad gör man? Märks det att jag har svårt att säga nej eller 😉

Filippa går genast och packar sin väska och när jag säger att hon faktiskt måste duscha först innan hon smiter iväg så gör hon det helt utan protester (vilket hon inte gör annars) När hon duschat så ringer jag till kompisens föräldrar och kollar med dom att det var okej. Pappan i huset säger, ja självklart går det bra. Det är inga problem,  ****** tycker det är så kul när Filippa är här! Säger också till att de får säga nej. Känns ju liksom lite små lett om det blir för ofta.

Jag minns de där dagarna när hon var mindre och alltid var hemma, helt plötsligt vill hon nästan aldrig vara hemma. Det är bara kompisar, kompisar, kompisar som gäller och värre lär det väl bli! Det är helt enkelt bara att vänja sig…

Busfia!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Tror nog att din man ibland kan ha svårt för att se att det är din kärlet till honom som gör att du lägger ut alla bilder på honom 😉 Men så elak är du ju faktiskt inte 🙂

    Ja, nu är det kompisar som gäller och fortare än vad du tror är det ju killar som gäller…..Tur att du snart får en ny liten människa i huset 🙂
    Jag förstår att det måste vara svårt att säga nej till de stora bruna ögonen.
    Så fina kort 🙂

    Ja, visst påverkar vädret värken mycket. Önskar att jag bara kunde gå i ide för vintern och komma ut lagom till vårsolen!
    Kramar!

  2. Var GLAD hon har kompisar! Ozzy har nästan inga, och det är jättejobbigt! =(

  3. Har också haft ett par riktigt jobbiga dagar!! Viss, jag storstädade hela huset och får noog lida för det, men vädret har STOR betydelse för mig!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

