Det här med namn…

09 november 2008 kl. 12:43 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2 | 9 kommentarer
Etiketter: , , ,

Att bestämma namn på ens barn är inte alltid så lätt, speciellt inte när man är två som ska samsas och i vårat fall även tre. För det är klart att Filippa vill vara med och välja också 🙂

Vi har alla olika förslag, så det här kommer absolut inte bli lätt. Vi har en del att välja på och jag talar inte om vilken som föreslår vilket….Men jag har nog ännu fler namn som jag skulle kunna tänka mig…

Hanna
Sanna
Milla
Tuva
Olivia
Ella
Linnea
Tora

Jonathan
Leon
Jack
Vilmer
Alvin
Arvid

Eftersom alla har olika smak, så vore det kul att höra vilka namn ni skulle ha valt (om ni nu var tvungen att välja någon av dessa) Har ni andra förslag på vad ni gillar för namn så är även det välkommet, speciellt pojknamn. För det är svårast att komma på tycker vi!

9 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja, det måste evrkligen vara jätte svårt att välja ett namn.
    Jag har alltid sagt att om jag någon gång får en flcika så ska hon heta Cornelia. Ella gillar jag också, det hette min mromor. Tora är fint, det var lite ovanligt.

    Jack gillar jag mycket, det heter min systerson. Jonathan, Vilmer är fina.
    Oliver, Benjamin är också namn som jag gillar.

    Ska ni ha andranamn också? Har Filippa det?
    KRAM!

  2. Åh… jag gillar Ella =)
    Killnamn då….
    Leon var fint, kanske lite krångligt att säga? Vilmer är gulligt….

  3. Jack tycker jag om fast det ska ju passa med efternamnet också……
    Olivia tycker jag om också. Och det tycker jag passar till erat efternamn.

    Fast jag tycker nog mest om Sverker och Märta som jag föreslog tidigare *hihi*

  4. Olivia & Alvin tycker jag.
    Det är gulliga namn:)

    Likaså Melwin gillar jag, skulle jag kunna tänka mig om jag fick en pojk.
    Hmm..Malwa är fint också.

    Namn är svårt, oftast vet man inte förrän de kommer ut iaf:)
    Som Felicia, det hade vi inte ens i tanke.
    Men när hon kom så var det en Felicia både för mej & hennes pappa:D

    Kram

  5. Hihi, vilket sammanträffande! Vårt bf är 28/5! 😉

    Tjejnamn tycker jag är jättesvårt, pojknamn har jag massor med förslag. Vår son vill har bestämt sig för både ett flick- och pojknamn, vi får väl se hur det blir… Kram!

  6. Svar: Ok, vilket fint namn du har .
    Ska bli skoj att se vad det blir till slut då:)
    Som Linda skrev så kommer ni kanske på något helt annat när ni ser den första gången.

    Jag hoppas att det är ok med dig annars och att du får en bra dag!
    KRAM!

  7. Ella och Jonathan!

  8. Ja det där med namn är inte lätt! Jag tycker att bebisens namn ska passa ihop med Filippa, det låter konstigt om syskons namn inte matchar på nåt sätt…

    Hanna- hade jag som förslag innan Ebba föddes, jättefint!
    Sanna- har en annan variant som jag föredrar: Sunna. Jonas tyckte det lät som Sunne.
    Milla- för mycket smeknamn
    Tuva- fint men jag förknippar det med Noggers bästa hundkompis
    Olivia- jättefint och passar perfekt ihop med Filippa!
    Ella- samma som Milla
    Linnea- har genom jobbet träffat flera Linneor som gjort namnet negativt…
    Tora- tufft!

    Jonathan- jättefint och passar bra ihop med Filippa
    Leon- jag har lite svårt att uttala det…
    Jack- låter lite kort ihop med efternamnet
    Vilmer- gillar! tyvärr lite väl vanligt just nu
    Alvin- samma som Jonathan
    Arvid- fint!

    Ska klura om jag kommer på nåt förslag… 🙂

  9. Hej!
    Tuva och Jack!
    Nu heter mina barn Ofelia och Caspian och det är ganska ovanliga namn och skulle jag få fler så skulle dom heta Isolde och Tristan. Men det är ju jag det…
    (Vill tillägga att Caspian är 6 år så han är inte döpt efter Narnia filmen utan efter prins Caspian i Narnia böckerna…)
    Ha det!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

