Den mer fina eller den mer praktiska?

08 november 2008 kl. 18:45 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2 | 5 kommentarer
Etiketter: , ,

Har varit runt och kollat lite på skötbord eftersom vi är tvugna att köpa ett nytt när bebisen kommer. Har sett ett jättefint skötbord, men idag när jag var in och kollade på den irl så märkte jag att den var lite hög för mig. Kanske helt i normal höjd för andra. Men eftersom jag är ganska kort så blir det högt för mig. Sedan har jag ju lite svårt med när jag måste ”arbeta” med armarna lite högre än vanligt, får så ont. Såg därför ett annat skötbord som såg lite enklare ut. Var inte lika snyggt, men lite lägre. I en helt perfekt höjd för mig faktiskt (för det blir väl mest jag som kommer stå där också)

Den snyggare var ju bra mycket dyrare också än den lägre och mer praktiska. Men har ändå fått lite beslutsångest, vilket skulle ni välja?

Det lite mer fina, dyrare och högre skötbordet

Det enklare, billigare och lägre skötbordet

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jadu, är ju svårt att säga….. Det översta är ju finast tycker jag men som sagt så ska det ju funka bra också och det är absolut inget fel i det andra heller. Det andra ser ju också lite smidigare ut om ni inte har gott om plats men det har ni kanske?
    Jag tycker du ska ta det du tror att kommer funka bäst helt enkelt.
    Kramar!

  2. Ärligt talat skulle jag inte välja något av dem.. Hos mina föräldrar har vi ett som påminner om den dyrare varianten med den höga kanten runt om. Mina föräldrar fick det av ett par grannar som skulle flytta och vi blev erbjudna att få hem det till oss, men som tur var så sa vi nej.
    Jag gillar inte den höga kanten eftersom jag slår i händerna, bordet känns nämligen väldigt trångt. Det funkade när Ebba var 0-4 mån men sen blev det trångt. Jag vill kunna lägga något brevid (typ nåt klädesplagg, en leksak eller en blöja) utan att det ligger PÅ Ebba. Det går inte med det bordet. Bordet med låg kant känns lite läskigt med tanke på fallrisken. Ebba är en virvelvind på skötbordet så hon kan lätt slänga sig åt nåt håll och ramla.

    Vi har köpt ett vägghängt skötbord på ikea (det finns bild i galleriet på hemsidan) som är stort och stadigt. Det sitter på gästtoan över toaletten och är lätt att fälla upp. Fördelen för dig skulle väl vara att du kan bestämma exakt hur högt det ska sitta. 🙂

    kram

  3. Vilket material är det läge i?? Är det trä kan ju N spika upp lite bräder som ni målat vita för att få det lite snyggare. Och är det metall så kan ni ju köpa tyg och hänga upp runt om. Något sött med små figurer på eller ett hel vitt, vad ni nu vill ha.

    Tycker absolut att ni ska ta det lägre och praktiska än det dyrare. Det är ju inte värt att få ont av att byta blöjor bara för att skötbordet är snyggt, eller hur?
    Plus att om ni väljer det billigare så kan ni lägge de sparade pengarna på något annat till bebisen också 🙂

  4. Du ska ta det som är mest praktiskt för dej.
    Helt klart..du kan ju göra det praktiska lite klitchigare;)
    Typ hänga tyg runt ner till, så det blir som drapperi..förstår du?

    Nää ta det som är mest praktiskt Terese

    Kram

  5. Malin: Nej vi har ju inte så stor plats där skötbordet ska stå. Det konstiga är att det står på hemsidan att det dyrare bordet är inte lika brett som det billigare…

    Annika: Det där med att man inte kan lägga något bredvid har jag också tänkt på, men sedan kom jag ju på att skötbordet kommer att stå mellan bänken till handfatet och badkaret. Det är inte alls så brett där, men ändå så brett så att man kan ställa ett skötbord där och då kan jag använda bänken till handfatet som avlastning. Ett väggskötbord funkar inte då vi inte har plats någonstans för det.

    Emma & Linda: Det är nog trä så det går ju att göra det lägre bordet lite snyggare också om man vill.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

