Hoppas på bättre nätter

06 november 2008 kl. 21:33 | Publicerat i Dottern Filippa, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Har sovit uselt i flera nätter nu. Jag har svårt att hitta bra ställningar så hur ska det gå när man är höggravid då när det redan har börjat? Jag avskyr att sova dåligt på nätterna eftersom det påminner mig om alla de där usla nätterna jag hade i ca 7 år innan jag fick börja med insomningstabletter. Efter att ha tagit insomningstabletter i ett år, har jag sovit som en gud helt utan tabletter och det har varit så himla skönt (2,5 år sedan jag slutade med tabletterna nu) Ingen ångest så fort man ska gå och lägga sig för att man vet att man kommer ligga vaken halva natten innan man somnar. Inte vakna precis hela tiden, förr hade jag nog aldrig mer än 2 timmars sammanhängande sömn på natten.

Häromnatten hade jag en fruktansvärd värk i mina ben, mest i båda vristerna. Visste inte vart jag skulle ta vägen och dessutom sov dottern hos oss. Även om det är hur mysigt som helst att ha henne bredvid sig så sover jag oftast inte bra då. Hon är sådan som ska ligga tätt, tätt intill en. Sedan vrider och vänder hon på sig åt alla håll så ofta kan man vakna av att hon ligger med antingen huvudet eller benen på min rygg, mage eller högt upp på bröstet. Inatt har det också varit lite sömn pga dottern som också verkade ha en jobbig natt. Vände och vred på sig hela tiden och kunde inte somna om sa hon, det var varmt. Så var det kallt. Hon drog i mitt täcke så inte jag fick något, hon lade armarna eller benen över mig. Sådär höll hon på ofta när hon var mindre och var på väg att bli sjuk…så jag hoppas inte att det är något sånt på gång nu!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Just när jag undrar om din sömn så skriver du här om det, lite kul, hehe!
    Men vad jobbigt du har det och som du sa så är det bara mera att vänta med tanke på den lilla i din mage. Sömnen är man ju så beroende av för att funka.
    Men det var en söt bild i alla fall 🙂
    Ha nu en bra dag!
    Kramar!

  2. Snygg blogg! =)

  3. Där såg ni ut att sussa gott iaf:)

  4. […] Nu var det säkert 1 år sedan hon hade feber och det är så skönt att det inte längre är så ofta. Innan vi flyttade hit för 2 år sedan hade hon ju feber minst en gång i månaden från det att hon var 5 månader gammal och alltid hög feber också! Så antagligen var det nog så att den natten förra veckan som Filippa höll på som en stolle berodde säkert på att det var någonting … […]


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

