Våran ”mini”

05 november 2008 kl. 18:14 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2 | 10 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

13.30 idag var det dags för ul och ALLT gick superbra! Vår lilla ”mini” var verkligen i full action, låg inte stilla värst mycket så barnmorskan hade svårt att mäta….hihi. Minns inte att Filippa höll på så mycket i magen då vid ul, så det kanske är så att vi får en mer livlig liten bebis nu för Filippa var ju väldigt lugn och harmonisk som bebis (och är det än idag)

Bebisen beräknades vara 15,2 cm och vägde 171 g, inte värst mycket. Men ändå finns redan alla delar på plats. De två hjärnhalvorna, hjärtat med sina fyra kamrar m.m. Blev flyttad någon dag bakåt så beräknad födelse är 7 april och idag är jag i v.18+0.

När de skulle ta bilden ville inte bebisen vara med, den vände på sig och de fick inte till någon profilbild. Utan istället lade den sig med ansiktet nedåt och i fosterställning!

Huvudet till vänster med ansiktet nedåt, man kan se ena örat. Ryggraden och benen till höger. Det ser ut som den ligger med armarna i kors!

10 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad mysigt!
    Vad härligt att det lilla pyret mådde bra:)

    Tack för din kommentar på min blogg, den värmde.

    Kram Kram

  2. Vad roligt att höra Terese!
    Åh, så litet o sött 🙂
    Ha nu en bra kväll min vän!
    KRAMAR!

  3. den ville inte visa sin lille sn*pp 😉 för de är ja gissar på =) stort grattis till ett bra UL ”resultat!

  4. Vilken sötnos! Ebba la sig med benen i kors och då sa både blivande pappan och farmor att det måste vara en liten blyg tjej. (Men Ebba är nog inte särskilt blyg av sig)Så er lille kanske är en bestämd liten person med armarna i kors? 😉

    Alla i vår bekantskapskrets som fått barn det senaste året har fått tjejer. Alla. Så kanske bryter ni den trenden och får en liten grabb? =)

  5. spännande 🙂 ska ni ta reda på vad det är?

  6. Åh vad söt då…. Jag gissar som en annan här att det är en liten kille denna gång

  7. Hihi…ja vi får se vad det är där inne. Själv tycker jag mig känna att det är en liten kille, men jag kan ju såklart ha helt fel. Emma: Nej jag ska inte ta reda på vad det är, roligare när det får bli en överraskning! 🙂

  8. Såg att jag skrev ”jag”, men jag menar såklart att VI inte ska ta reda på vad det är för kön!

  9. En sån söt liten ”alien”. Ultraljudet var verkligen häftigt tyckte jag. Roligt att mini är livlig, det kanske ligger nåt i det att man har ett temperament redan i magen som man sen behåller?

  10. Det är klart att det är roligare med en överraskning 🙂 Tror som de andra att det kan vara en liten Sverker *haha* Fast det vore lika skoj med en till flicka, en liten Märta *hehe*


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

