Fotokalender

04 november 2008 kl. 17:04 | Publicerat i Allmänt | 4 kommentarer

Nu är årets fotokalender på Filippa fixad. Den kom på posten igår 🙂

Förr gjorde vi kalender och gav bort till ganska många, men nu när hon är lite äldre blir det bara våra föräldrar som får. De tycker det är roligt att få och självklart har vi en själv också som alltid hänger där hon syns 😀

Nästa år så blir det väl en kalender på båda barnen också!


Bild tagen från www.onskefoto.se

Den 12 nov, 30 nov och 14 dec fyller våra syskonbarn år. Det är absolut inte kul att ha tre stycken som fyller så tätt inpå julen. Det blir en hel del pengar som man måste ut med. På min sida har vi sagt att vi bara köper klappar till barnen (mamma och pappa får ju fotokalendern och någon julblomma) Min lillebror köper vi dock julklapp till eftersom han inte har några egna barn. Så vi måste köpa julklappar till 3 st där. På Niklas sida köper vi till ett syskonbarn och sedan till hans föräldrar. Men vi måste nog inse att vi ändå måste begränsa summan till barnen , det funkar inte att köpa julklappar till barnen (och lillebror) för 3-400 kr. Pengarna går knappt runt varje månad för oss ju! Min storebrors familj har också en del att köpa till då min ”svägerska” har syskonbarn också så de går nog med på att begränsa summan, men å andra sidan har de sagt att vi bara har ett barn ännu som de behöver köpa till och det är ju sant.

Jaja…den här julen, den medför enbart massa stress och pengaroro tyvärr!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det låter som det flesta jular för mig på senare år…..fast jag lägger nog ut onödigt mycket pengar på julklappar till alla jag. Men det är ju för att det är så himla skoj!!!!

  2. Ja, det där med julklappar är svårt och dyrt! Men det verkar som att ni har löst det bra med allt 🙂 Man blir ju bara fler o fler och tyvärr så kan inte köpa till alla.
    Det är så mysigt med så personliga kalendrar och er lilla tös blir ju alltid kanonbra på bilder så jag kan tänka mig att det är en uppskattad julklapp.

    Nu är det minsann sängen som gäller för min del, är helt slut!
    Nattinatti, sov så gott, hoppas att du även drömmer sött 🙂
    Kramar!

  3. Har också beställt kalendrar till mor- och farföräldrar, men för oss blev det några hundar inblandade bland Ebba-bilderna också.. 😉 Ska bli roligt att se deras reaktioner. 🙂

  4. Jag gav min kära mor en fotokalender i julklapp förra året, oerhört populärt. mvh Hans


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

